رسول رنجبران در گفتوگو با خبرنگار ایسنا با تأکید بر فرهنگسازی و ضرورت کار تیمی و آموزش و حضور در بازارهای سالم و رقابتی، تصریح کرد: فعالان صنعت سنگ بهجای رقابت سالم، مشتریان دیگر رقبای خود را به نحوی فراری میدهند، درحالیکه بعد از سالها در اصفهان باید برند سنگ ایجاد میشد.
این فعال حوزه سنگ و معدن، مزیت اصفهان را برخورداری از سنگهای فراوریشده دانست و گفت: متأسفانه هنوز نمایشگاه دائمی سنگ بهعنوان مجموعه زیرساختهای این صنعت وجود ندارد. وجود نمایشگاه دائمی سنگ فرصتی را برای بازاریابی فعالان این صنعت و تأمین محصول مورد نیاز خود فراهم میکند.
رنجبران با تأکید بر اینکه با ایجاد نمایشگاه دائمی، برندسازی معنا و مفهوم پیدا میکند، اظهار کرد: برند یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، فروش و صادرات سنگ است.
وی، یکی از مشکلات داخلی بین فعالان یک صنف را عدم تمایل آنها برای ورود مشتریان خارجیشان به محیط نمایشگاه دانست و گفت: رقبای آنها به دنبال جذب مشتریان هستند و ما تصور میکنیم نمایشگاه محلی برای از دست دادن مشتری است و اینکه شرکتها در نمایشگاه غرفه میزنند در حقیقت به دنبال مشتری جدید هستند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص انتقاد مربوط به خام فروشی سنگ، گفت: بهطورکلی هر چقدر بتوان کالایی را با ارزشافزوده بیشتر صادر و به فروش رسانیم، منافع بیشتری کسب خواهیم کرد، البته ایران دارای منابع فراوان و تمامنشدنی سنگ است و میتوانیم با صادرات کوپ سنگ به کشور ارز آوری داشته باشیم.
سنگ کوپ که به آن سنگ بلوک هم میگویند سنگی است که مستقیماً از معدن استخراج شده و معمولاً به شکل ۴ وجهی یا ۶ وجهی به کارخانههای سنگ بری منتقل میشود.
انتهای پیام