صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نقوی حسینی: جمهوری اسلامی در ۶۰ روزه آینده اقدامات اروپایی‌ها را رصد می‌کند
نقوی حسینی: جمهوری اسلامی در ۶۰ روزه آینده اقدامات اروپایی‌ها را رصد می‌کند

نقوی حسینی: جمهوری اسلامی در ۶۰ روزه آینده اقدامات اروپایی‌ها را رصد می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اکنون زمانی است که اروپایی‌ها باید در عمل پایبندی به تعهداتشان در برجام را نشان دهند؛ چون دیگر برای ما گفتار بی عمل فایده‌ای ندارد.

اتحادیه اروپا

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره‌ی اقدامات ایران درباره‌ی برجام و دادن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهداتشان گفت: امروز در جامعه بین‌الملل کاملاً آشکار است که آمریکا و غرب باعث ناکام ماندن توافق برجام شد. رفتارهای خصمانه آمریکا و خروج خارج از ضوابط بین‌المللی از برجام در کنار عدم پایبندی اروپایی‌ها به این توافق و عدم عکس‌العمل نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا و خروج غیر قانونی‌اش در برجام همه از عواملی بود که منجر به ناکام ماندن برجام شد.

وی افزود: در شرایطی که برجام کارآمدی ندارد طرف‌های مقابل حاضر به عمل به تعهدات برجام خود نیستند آن هم در شرایطی که ایران کاملاً تعهداتش را اجرایی کرده است. حق مسلم جمهوری اسلامی ایران انجام اقدام متقابل نسبت به عدم پایبندی طرف‌های برجام به تعهداتش است. بنابراین آنچه که امروز در دستور کار دولت قرار دارد، یک حق برای ماست. ما ضوابط برجام را رعایت نمی‌کنیم؛ البته این به معنای خروج از برجام نیست. همان طور که اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند و از برجام هم خارج نشدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ما نیز در همین حد پایبندی به تعهدات نخواهیم داشت در عین حال که در برجام می‌مانیم. این همان کاری است که غربی‌ها انجام می‌دهند. اگر قرار به انجام تعهدات باشد باید طرفین آن را به صورت عملی انجام دهند. آمریکایی‌ها خارج شدند و اروپایی‌ها هم هیچ کار عملی انجام ندادند. اکنون جمهوری اسلامی ایران اولین گام را برداشت. حالا نوبت اروپایی‌ها است که اقدامات خود را انجام دهند.

نقوی حسینی در پایان و در جمع بندی گفت: ما در مهلت ۶۰ روزه اقدامات اروپایی‌ها را رصد می‌کنیم. اروپایی‌ها و غربی‌ها باید در عمل پایبندی به تعهداتشان را نشان دهند. گفتار بی عمل را زیاد شنیده‌ایم. دیگر ایران به این موضوع اعتمادی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.