چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تولید ارگان‌ها یا شبه ارگان‌ها از کاربردهای اصلی سلول‌های بنیادی‌ست

تولید ارگان‌ها یا شبه ارگان‌ها از کاربردهای اصلی سلول‌های بنیادی‌ست

یک پژوهشگر سلول‌های بنیادی گفت: یکی از کاربردهای اصلی سلول‌های بنیادی، استفاده از آن‌ها در تولید ارگان‌ها و یا شبه ارگان‌هاست.

سلول‌های بنیادی

دکتر سینا مظفری از انستیتو ماکس پلانک گوتینگن آلمان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پیشرفت و توسعه سلول‌های بنیادی، اظهار کرد: مبحث سلول‌های بنیادی در دنیا و نسبت به سال‌های گذشته از کاربردهای وسیعی برخوردار شده و در حال حاضر یکی از کاربردهای اصلی سلول‌های بنیادی، می‌تواند استفاده از آن‌ها در تولید ارگان‌ها یا شبه ارگان‌ها باشد.

وی افزود: در واقع ارگانوئیدها علم جدیدی را در پزشکی پایه‌گذاری کرده‌اند؛ به این صورت که می‌توانند به عنوان مدل برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده شوند، مکانیسم بیماری‌ها را شناسایی کنند و در واقع به عنوان اندام استفاده شوند.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم داروهای مختلف و یا روش‌های درمانی جدیدی را در ارگانوئیدها بررسی کنیم باید پتانسیل بالایی در زمینه پزشکی ایجاد کنیم تا بتوان مکانیسم بسیاری از بیماری‌هایی که ناشناخته هستند و یا درمان‌های جدیدی برای آن‌ها وجود ندارد را بر روی مدل‌های ارگانوئیدها تست و روش‌های جدیدی را کشف کنیم.

مظفری در خصوص کاربردهای سلول‌های بنیادی، خاطر نشان کرد: می‌توانم بیماری لوسمی را نام ببرم که با ترانسپلنت کردن می‌توانند از سلول‌های بنیادی استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.