صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نمایندگی امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه رازی راه‌اندازی می‌شود
نمایندگی امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه رازی راه‌اندازی می‌شود

نمایندگی امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه رازی راه‌اندازی می‌شود

مسئول دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: بزودی دفتر نمایندگی امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های غرب ایران در دانشگاه رازی راه‌اندازی می‌شود.

دانشگاه رازی

کیومرث زرافشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از چند مدت پیش پیگیری‌هایی را از طریق وزارت علوم برای اخذ مجوز راه‌اندازی این دفتر در دانشگاه رازی انجام دادیم که خوشبختانه منجر به نتیجه شد.

وی افزود: با صدور مجوز راه‌اندازی دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های غرب ایران در دانشگاه رازی، فضایی برای فعالیت این دفتر اختصاص دادیم که مشغول تجهیز آن هستیم.

مسئول دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه رازی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از پایان ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان دفتر امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، این دفتر افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص مزایای راه اندازی این دفتر نیز اظهار کرد: تا پیش از این تمام دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های غرب کشور – دولتی و غیردولتی – جهت انجام امور کنسولی خود مدام به تهران رفت و آمد می‌کردند که این امر سختی‌هایی را برای آنها به همراه داشت، لذا راه‌اندازی این دفتر در دانشگاه رازی باعث راحتی بیشتر دانشجویان غیرایرانی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان آنان خواهد شد.

زرافشانی در ادامه با اشاره به تحصیل ۱۰۳ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: این دانشجویان از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه هستند و بزودی یک دانشجو از ایتالیا نیز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این دانشجویان اغلب در رشته‌های فنی و مهندسی، حقوق، زیست، ادبیات فارسی و کشاورزی تحصیل می‌کنند.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.