صفحه اصلی / سرخط خبرها / مافی: انتظار می‌رود اروپایی‌ها از فرصت ۶۰ روزه برای حفظ برجام استفاده کنند

مافی: انتظار می‌رود اروپایی‌ها از فرصت ۶۰ روزه برای حفظ برجام استفاده کنند

یک عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه «جمهوری اسلامی فرصت استثنایی به طرف‌های باقی مانده در برجام داده است» گفت: انتظار می‌رود اروپایی‌ها از این ضرب الاجل ۶۰ روزه استفاده کنند تا تبعات از بین رفتن برجام را حداقل برای خود کاهش دهند.

پروانه مافی

پروانه مافی با اشاره به ضرورت استفاده کشورهای باقی مانده در برجام از ضرب الاجل ۶۰ روزه تعیین شده، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از برجام خارج نخواهد شد اما در عین حال مهلت ۶۰ روزه‌ای به اعضای باقی مانده در برجام داد تا در راستای اجرای تعهدات خود گام بردارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم تهران در ادامه اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های حقوقی برجام زمانی که یکی از اعضا این توافقنامه را نقض کند، سایرین ملزم هستند تا نسبت به این موضوع اقدامات متقابل لازم را انجام دهند. جمهوری اسلامی با وجود اینکه آمریکا حدود یکسال پیش این توافق را زیرپا گذاشت، تاکنون از این ظرفیت برجام استفاده نکرده است.

مافی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده حق خود در برجام است. ما همانند گذشته در برجام هستیم اما مرحله به مرحله باید به تعهداتی که انجام نشده رسیدگی کنیم. در طی این ۶۰ روز اگر طرف‌های باقی مانده در برجام به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی نیز در خصوص استفاده از ظرفیت‌های حقوقی خود تجدید نظر خواهد کرد اما در غیر اینصورت ایران دو گام حقوقی خود را دنبال خواهد کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی با تعیین ضرب الاجل ۶۰ روزه فرصت استثنایی به طرف‌های باقی مانده در برجام داده است و اروپایی‌ها باید از این فرصت استفاده کنند. چراکه برجام به نفع همه است و شرایطی که این توافق ایجاد کرد منجر به حفظ امنیت منطقه که به نفع همه و به خصوص اروپایی‌ها است، شده و انتظار می‌رود اروپایی‌ها از این فرصت استفاده کنند تا تبعات از بین رفت برجام را حداقل برای خود کاهش دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اتکای صادرات به محصولات غیرنفتی

سرمقاله فرصت های بیشماری در صادرات غیرنفتی وجود دارد که متاسفانه به آنها توجهی نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.