صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / علت حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز و میزان خسارات در دست بررسی
علت حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز و میزان خسارات در دست بررسی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز عنوان کرد

علت حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز و میزان خسارات در دست بررسی

‌مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از اطفای کامل آتش‌سوزی "دو سرای" بازار تبریز پس از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان خبر داد و گفت: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه‌ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقباً اعلام می‌شود.

محمد قلیزاده

‌به گزارش کسب و کار نیوز، محمد قلیزاده در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۲:۱۵ شب گذشته با گزارش مشاهده دود و آتش از بام بازار تبریز از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵، تیم‌های عملیاتی بلافاصله به محل اعزام شده و پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گروه‌های عملیاتی به تیم‌های مهار، کنترل و اطفا به اجرای عملیات اطفا حریق این حادثه پرداختند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل، آتش سوزی را تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سراهای همجوار پیشگیری کردند، تیم‌های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول، عملیات اطفا را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند.

وی، وجود دود غلیظ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفا این حادثه عنوان کرد و از شهروندان خواست تا به هنگام بروز حوادثی از این قبیل، مسیر و محل را برای تسهیل و تسریع کار تیم‌های امدادی باز کنند.

قلیزاده افزود: خوشبختانه در این حادثه آسیب و صدمات جدی به آتش‌نشانان وارد نشد و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب‌های جزئی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز با اشاره به وقوع حریق مشابه در دو سرای بازار ایکی قاپیلار در سیزدهم آبان ماه ۸۸ افزود: تیم‌های عملیاتی در عملیات اطفا حریق رشادت و جان فشانی ویژه‌ای از خود نشانان داده و همین حادثه که ۱۰ سال پیش رخ داده و در حدود دو روز به طول انجامیده بود را در طول پنج ساعت به طور کامل اطفا کردند.

وی در پایان از حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار و شهردار کلانشهر تبریز، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز، شهردار منطقه سه تبریز، مدیر بحران شهرداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اعضای شورای شهر و همکاری صمیمانه آتش‌نشانان، شهرستان‌ها، ارگان‌ها، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نیروهای حاضر قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.