صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / خسارت گردباد به ۳۵ خانه در گرمی اردبیل
خسارت گردباد به ۳۵ خانه در گرمی اردبیل

ورود سامانه شدید بارشی به اردبیل؛

خسارت گردباد به ۳۵ خانه در گرمی اردبیل

وقوع گردباد شدید همراه با بارش تگرگ در تولون گرمی خسارت زیادی به بار آورد.

طوفان تندباد آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به دنبال تغییر ناگهانی جوی وقوع گردباد شدید همراه با تگرگ مردم روستای نولون را در گرمی غافلگیر کرد به طوری که باعث وارد آمدن خسارت به واحدهای مسکونی و دامی شد.

فرماندار شهرستان گرمی اظهار کرد: در این حادثه به بیش از ۳۵ واحد مسکونی خسارت وارد شده و تعداد ۵ واحد مسکونی و تعدادی از واحدهای دامی نیز خسارت کلی دیدند که نیاز به نوسازی و بازسازی جدی دارند.

بهشتی از وارد آمدن خسارت به شبکه‌های تاسیساتی شهرستان به ویژه آب، برق و مخابرات خبر داد و خاطرنشان کرد: ده‌ها واحد دامی در این شهرستان خسارت دیدند که قرار شد شورای مدیریت بحران استان بعد از برآورد خسارت وام‌های ۸ میلیون تومانی بلاعوض و همچنین وام ۳۰ میلیون تومانی ارزان قیمت با همکاری بنیاد مسکن در اختیار واحدهای خسارت دیده قرار دهند.

اما اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه شدید بارشی به استان از عصر امروز خبر داد و اعلام کرد: این سامانه بارشی تا روز شنبه در استان فعال بوده و باعث بارش تگرگ و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی از مناطق استان خواهد شد.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل فعالیت این سامانه در شمال این استان گسترده خواهد بود به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا عصر شنبه در مناطق شمالی استان ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر جنوب استان ۲۵ میلیمتر و مرکز استان ۲۰ میلیمتر بارش اتفاق بیفتد.

بر همین اساس بارش تگرگ در گرمی و مشگین‌شهر رخ خواهد داد که باغداران و صاحبان مزارع باید آمادگی لازم را داشته باشند تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

با ورود این سامانه کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه اتفاق افتاده و در ارتفاعات رعد و برق شدید رخ می‌دهد. با خروج این سامانه از عصر شنبه طی هفته آینده جو خنک و آرامی در استان حاکم خواهد شد.

مدیریت بحران استان اردبیل نیز از سیلابی شدن برخی مسیرها و همچنین معابر شهری خبر داد و از هموطنان خواست، از حضور در ارتفاعات و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کرده و عشایر کوچ رو نیز گله‌های دام خود را در مکان‌های امن اسکان دهند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.