صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فلسطین، اتحادیه اروپا را به حمایت از راه‌ حل تشکیل دو کشور ترغیب کرد
فلسطین، اتحادیه اروپا را به حمایت از راه‌ حل تشکیل دو کشور ترغیب کرد

فلسطین، اتحادیه اروپا را به حمایت از راه‌ حل تشکیل دو کشور ترغیب کرد

نماینده فلسطین در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست در صورتی که واشنگتن راه‌ حل تشکیل دو کشور را نادیده گرفت، طرح صلح پیشنهادی آن برای خاورمیانه را نپذیرد.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت المنار، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار کرد، در دیدارهایی که به تازگی در بروکسل انجام شدند از مسؤولان اروپایی خواستم به آمریکا اجازه ندهند بازیگر اصلی روند برقراری صلح در خاورمیانه باشد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل در ادامه اتحادیه اروپا را تشویق کرد، کنفرانس بین‌المللی را که بر اتفاق نظر جهان درباره راه‌حل تشکیل دو کشور برای درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و اعلام مخالفت با سیاست آمریکا تاکید دارد، برگزار کند.

ریاض منصور افزود: ما آنها را تشویق کردیم مشارکت کنند، آنها باید اقدامی انجام دهند، بسیار خرسند خواهیم بود که نشان دهیم بیش از یک بازیگر در این میدان برای تعیین اینکه چگونه اقدام کنیم، حضور دارد.

به گفته منصور، فلسطینی‌ها از بروکسل می‌خواهند اگر در طرح صلح آمریکا مساله تشکیل کشور فلسطین نادیده گرفته شد، اتحادیه مسؤولیت حمایت از راه‌حل تشکیل دو کشور را بر عهده بگیرد.

همچنین این مسؤول فلسطینی از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، ایرلند، بلژیک و لوکزامبورگ خواست فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسند.

این دیپلمات فلسطینی در ادامه از تمایل فلسطینی‌ها به تقویت فعالیت‌های دیپلماتیک روس‌ها در خاورمیانه سخن گفت.

وی با تاکید بر اینکه باور دارد فلسطینی‌ها همچنان از حمایت گسترده‌ای در محافل بین‌المللی برخوردار هستند، گفت: در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک، احتمالا این مساله به جنگی جمعیتی تبدیل می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طرح خود موسوم به معامله قرن را ماه آتی ارائه کند اما فلسطینی‌ها از الان با آن مخالف بوده و آن را به شکل گسترده‌ای در راستای منافع اسرائیل می‌دانند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل افزود: به نظر می‌رسد هدف از طرح آمریکا ایجاد بهانه‌ای‌ برای دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جهت الحاق اراضی فلسطینی بیشتری به اراضی اشغالی است.

نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی خود تعهد داده بود شهرک‌های کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند که این اقدام هرگونه فرصت برای تشکیل پایدار کشور فلسطین را از بین می‌برد.

پیش‌بینی می‌شود طرح صلح آمریکا شامل پیشنهاداتی برای توسعه اقتصادی منطقه شامل مصر، اردن و لبنان باشد.

رسانه‌های آمریکایی پیش از این فاش کرده بودند، طرح آمریکا شامل تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس نبوده بلکه در آن فلسطین با همین وضعیت فعلی به شکل دولتی خودگردان باقی می‌ماند.

در حالی که در قطعنامه‌های سازمان ملل بر راه‌حل تشکیل دو کشور که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل است، تاکید شده‌ است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.