صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رشد نسبی اعزام استادان و محققان به رویدادهای بین المللی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد

رشد نسبی اعزام استادان و محققان به رویدادهای بین المللی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از رشد اعزام استادان، دانشجویان و پژوهشگران به سمینارهای علمی خارج از کشور و اقبال کشورهای پیشرو در حوزه علم و فناوری برای توسعه همکاری‌های علمی با ایران با تکیه بر تحلیل داده‌های آماری خبر داد.

مهاجرت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در این خصوص اظهار داشت: بررسی و تحلیل داده‌های آماری نشان می‌دهد که به رغم همه تحدیدها، موانع و شرایط داخلی و برون‌مرزی و برخلاف تحلیل‌های رایج، حضور و مشارکت استادان، دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در رویدادهای علمی بین‌المللی از جمله دوره‌های آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی رشد داشته است و ما شاهد افزایش ۹ درصدی در آمار اعزام‌های به خارج از کشور هستیم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی افزود: هدف این مراودات، تبادل دانش فنی، آشنایی یا تسلط بر روند پیشرفت‌های علمی دنیا، کسب گرنت‌های بین‌المللی و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده و هست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی گفت: ۲۱۶۸ استاد، عضو هیئت علمی و محقق خارجی در سال ۱۳۹۷ در ایران حضور یافتند تا در کنفرانس‌های علمی مشارکت کنند و یا پروژه‌های مشترک را انجام داده و دوره‌های آموزشی برگزار نمایند، یا راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برعهده بگیرند. بیشترین محققان و اساتید نیز به ترتیب از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین و روسیه به ایران آمده‌اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از حضور ۱۰۲۲ استاد، عضو هیئت علمی و محقق هیئت علمی کشورمان در سمینارها و مجامع علمی دنیا در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس تفکیک صورت گرفته، کشورهای ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آلمان، فرانسه و چین، میزبان اصلی دانشمندان ایرانی بوده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.