صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / بعیدی‌نژاد: مواضع دولت عراق درخصوص ایران قابل درک است

بعیدی‌نژاد: مواضع دولت عراق درخصوص ایران قابل درک است

سفیر کشورمان در انگلیس از اظهارات رئیس‌جمهور عراق درباره دیدارش با وزیر امورخارجه آمریکا استقبال کرد و گفت که مواضع دولت عراق درخصوص ایران قابل درک است.

حمید بعیدی نژاد

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید بعیدی نژاد، سفیر کشورمان در عراق در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: رئیس جمهور عراق در گزارش خود از ملاقات با پمپئو تاکید می‌کند که “منافع عراق ایجاب می‌کند که روابط با تمام همسایگان خود را ارتقا دهد و اجازه ندهد که عراق به مکانی برای تنش تبدیل شود.” از همین بیان می‌توان مواضع اعلام شده رئیس جمهور عراق به پمپئو در خصوص روابط با ایران را درک کرد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده تحت تدابیر شدید امنیتی وارد بغداد شد و با مقامات این کشور دیدار کرد.

پمپئو در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این سفر این بوده که به مقام‌های عراقی نشان دهد که آمریکا از استقلال عراق حمایت می‌کند.

وی پیش از دیدارهایش با مقامات عراقی اظهار کرد که در این ملاقات‌ها به این موضوع خواهد پرداخت که هرگونه حمله‌ای از سوی ایران و گروه‌های وابسته به آن علیه نیروهای آمریکایی در عراق، بر دولت عراق نیز اثرگذاری خواهد داشت.

این سفر درحالی انجام شد که در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در ابتدای هفته جاری اعلام کرد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن برای پاسخگویی به هر گونه حمله احتمالی ایران علیه منافع آمریکا در خلیج فارس به منطقه اعزام شده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این درباره جنگ طلب‌های بولتون گفته بود که او بیماری مزمن جنگ‌افروزی دارد و سابقه همکاری با یک فرقه تروریستی (گروهک منافقین) علیه ایران داشته و در حال حاضر به عنوان عضوی از تیم ب (بی‌بی، بن زائد، بن سلمان، بولتون) با تروریسم اقتصادی مردم ایران را مورد هجمه قرار داده است.

ظریف همچنین درباره احتمال وقوع جنگ، با وجود تنش‌ها میان آمریکا و ایران گفته بود: ما خواهان درگیری و تقابل نیستیم اما ما هفت هزار سال را با فرار کردن سپری نکرده‌ایم. ما مقاومت می‌کنیم اما به دنبال جنگ نیستیم. باورمان این است که رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست اما کسانی وجود دارند که برای جنگ فشار می‌آورند. من فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.