صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / احتمال کاهش دانش‌آموزان پناهنده افغانستانی در سال تحصیلی آتی

احتمال کاهش دانش‌آموزان پناهنده افغانستانی در سال تحصیلی آتی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که باید سال آینده تعداد کمتری دانش آموز اتباع داشته باشیم گفت: شنیده‌ایم که تعدادی اتباع افغانستان کشور ما را به دلیل چالش‌های ارزی ترک کرده‌اند که اگر خانواده خودشان را هم برده باشند طبیعی است که باید سال تحصیلی آینده شاهد کاهش تعداد دانش آموزان پناهنده افغانستانی باشیم.

مدارس اتباع

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه سال تحصیلی جاری با چه تعداد دانش آموز اتباع به پایان رسید؟ اظهار کرد:‌ در سال تحصیلی جاری کاهشی در تعداد دانش آموزان در طول سال نداشتیم.

وی افزود: حدود ۴۷۰ هزار دانش آموز پناهنده داریم که در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که باید سال آینده تعداد کمتری دانش آموز اتباع داشته باشیم گفت: شنیده‌ایم که تعدادی اتباع افغانستان کشور ما را به دلیل چالش‌های ارزی ترک کرده‌اند که اگر خانواده خودشان را هم برده باشند طبیعی است که باید سال تحصیلی آینده شاهد کاهش تعداد دانش آموزان پناهنده افغانستانی باشیم.

کریمی ادامه داد: البته استراتژی ما همانند سال‌های گذشته طبق دستور مقام معظم رهبری و تصمیم دولت خواهد بود و امکان تحصیل را برای همه کودکان لازم التعلیم اعم از مجوز دار و غیرمجوز دار فراهم می‌کنیم.

وی درباره وضعیت دانش آموزان اتباع در مناطق سیل‌زده نیز گفت: مدرسه ویژه اتباع در مناطق سیل زده نداشتیم، اما دانش آموزان پناهنده در مدارس عادی داشته‌ایم که کمیساریای عالی پناهندگان دارد حمایت‌هایی را برای این منظور انجام می دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.