صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / واکنش پامپئو به تغییرات قریب‌الوقوع رویکرد ایران در قبال برجام
واکنش پامپئو به تغییرات قریب‌الوقوع رویکرد ایران در قبال برجام

واکنش پامپئو به تغییرات قریب‌الوقوع رویکرد ایران در قبال برجام

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به تغییراتی که ایران در خصوص اجرای تعهدات خود در قبال برجام اعمال خواهد کرد، واکنش نشان داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این، محمدجواد ظریف در جریان سفرش به مسکو، تصریح کرد: متأسفانه اتحادیه اروپا و بقیه اعضای جامعه بین‌المللی این توان را نداشتند که در برابر فشار آمریکا ایستادگی کنند و لذا جمهوری اسلامی این‌طور به مصلحت دیده که برخی از تعهدات و اقداماتی را که به صورت داوطلبانه در برجام انجام می‌داده، این اقدامات را فعلاً اجرا نکند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این حق برای ایران در برجام دیده شده؛ یعنی ما الآن خارج از برجام عمل نمی‌کنیم بلکه در چارچوب برجام عمل می‌کنیم. مواد ۲۶ و ۳۶ برجام چنین اختیاری را به ایران و البته به سایر کشورهای عضو داده که اگر کشوری تعهدات خودش را اجرا نکرد، آنها هم تعهدات خودشان را به صورت جزئی و کلی اجرا نکنند. اقدام ایران کاملاً در این چارچوب است و بنا بر این، ایران از برجام خارج نخواهد شد. ایران کاملاً در چارچوب برجام عمل می‌کند و این فرصتی است برای سایر اعضای برجام که اقدامات لازم را انجام دهند؛ نه این که صرفاً به صدور بیانیه اکتفا کنند. این تحولی است که فردا در اجرای تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی انجام خواهد شد و جزئیات آن را دوستان من در تهران فردا حتماً به اطلاع مردم خواهند رساند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.