صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک‌تایمز
واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک‌تایمز

واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک‌تایمز

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، گزارش تازه نیویورک‌تایمز مبنی بر این‌که کسب‌وکار او بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۴ بیش از یک میلیارد دلار ضرر داده «بسیار نادقیق» است.

ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه نوشت که ترامپ در سال ۱۹۸۵ به اداره مالیات مبلغ ۴۶٫۱ میلیون دلار ضرر گزارش کرده و در اظهارنامه‌های مالیاتی خود اعلام کرده که فعالیت‌های تجاری او به مدت ۱۰ سال جمعاً ۱٫۱۷ میلیارد دلار زیان داده است.

بر این اساس، دونالد ترامپ به خاطر این ضررهای تجاری، هشت سال از آن ۱۰ سال از دادن مالیات معاف شده است.

نیویورک‌تایمز نوشت، این اطلاعات را بر اساس اسناد تازه به‌دست‌آمده‌ای از اداره درآمد داخلی ایالات متحده و برگه‌های مالیاتی فدرال پرشده توسط دونالد ترامپ به‌دست آورده است.

دونالد ترامپ در واکنش به این گزارش در توئیتر خود نوشت که این گزارش بر اساس «اطلاعاتی بسیار قدیمی» و «بسیار نادقیق» بنا شده است.

او در پیام خود توضیح داد: شرکت‌های ساختمانی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، بیش از ۳۰ سال پیش، مجاز بودند مبالغ کلانی از بدهی‌های مشکوک‌الوصول و استهلاکات را از اظهارنامه‌ها خط بزنند که با این کار، وقتی که شرکت مشغول ساخت‌وساز زیاد می‌شد، تقریباً در همه موارد ضرر و کسری مالیاتی نشان می‌داد. بسیاری از آن هم غیرپولی بود. گاهی هم یک «پناهگاه مالیاتی» به حساب می‌آمد.

او در توئیت دیگری در مورد روش رسیدن به این «پناهگاه مالیاتی» ادامه داد: از طریق ساخت‌وساز و حتی خرید [املاک] به آن می‌رسیدی. قصد همه این بود که برای مقاصد مالیاتی در اظهارنامه‌ها ضرر درج بشود… تقریباً همه معاملات ملکی‌ها… و شرکت‌های ساختمانی همین کار را می‌کردند – و اغلب هم دوباره با بانک‌ها وارد مذاکره می‌شدند، این نوعی تلاش و سرگرمی بود. باید اضافه کنم که این اطلاعات بسیار قدیمی که الان مطرح کرده‌اند بسیار نادقیق، و قصد از آن، هدف قرار دادن [من] با خبرهای جعلی است!

ترامپ به‌ویژه در جریان کارزار انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری تأکید داشته که «تاجری موفق و خودساخته» است که می‌تواند از همین الگو در اقتصاد آمریکا نیز استفاده کند. مخالفان سیاسی ترامپ همواره سوابق موفقیت شغلی او را زیر سوال برده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.