صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / هدف اقدامات ترامپ علیه ایران خدمت به اسرائیل و پاداش به ریاض است

/تحلیل القدس العربی/

هدف اقدامات ترامپ علیه ایران خدمت به اسرائیل و پاداش به ریاض است

روزنامه القدس عربی در تحلیل با اشاره به تشدید اختلافات میان ایران و آمریکا نوشت از هیچ کس پنهان نیست که فشارهای ترامپ علیه ایران به دلیل دخالت تهران در عراق، سوریه و یمن و یا تهدید منافع حیاتی آمریکا نیست بلکه به منظور خدمت به رژیم اشغالگر اسرائیل و پاداشی به عربستان به دلیل خرید صدها میلیارد دلار اسلحه است.

ایران آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در یادداشتی تحت عنوان ” واشنگتن و تهران؛ خطرات تنش و بی پروایی” نوشت: در پی سلسله تحریم‌های چند ماه اخیر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدیدات متقابل میان آمریکا و ایران تشدید شد؛ کاخ سفید در ابتدا اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود سپس دو مرحله تحریم علیه ایران اتخاذ کردند که مرحله دوم شدید ترین آنها بود زیرا حصاری”شبه تام” علیه صادرات نفت ایران ایجاد می‌کند. همچنین دونالد ترامپ اخیراً سپاه پاسداران ایران را در لیست تروریستی قرار داد که این اقدام برای اولین بار در سابقه تعامل آمریکا با نیروی نظامی یک کشور مستقل رخ داده است.
 

در ادامه این یادداشت با اشاره به احتمال گسترش غنی سازی اورانیوم ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام آمده است: کاخ سفید به رسانه‌ها اطلاعاتی داده است که نشان می‌دهد تهران تصمیم گرفته است که از نیروهای منطقه‌ای خود بخواهد منافع آمریکایی موجود در عراق، سوریه و آب‌های باب المندب را مورد هدف قرار دهند.

این روزنامه عربی در ادامه به سخنان دبیرکل جنبش نجباء عراق استناد می‌کند و می‌نویسد: دبیرکل جنبش نجباء اعلام کرد که یارانش لباس جنگ را از تنشان در نمی‌آورند مگر اینکه سر افعی یعنی آمریکا را قطع کنند. بنابراین با توجه به این افزایش تنش ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به خلیج (فارس) عجیب نیست.
در ادامه این یادداشت آمده است: هیچ کس آسیب دیدن اقتصاد ایران از تحریم‌های آمریکا را انکار نمی‌کند به خصوص اینکه معافیت‌های هشت کشور وارد کننده نفت از ایران از جمله ژاپن، چین و هند هم لغو شده است. از سوی دیگر تجربه ثابت کرده است که تحریم‌های یکجانبه در تغییر نظام‌ها و تحقق اهداف ژئوپلتیک و ماهیتی ناموفق هستند و تنها کسانی که از تحریم‌ها آسیب می‌بینند ملت‌ها هستند نه نظام‌های حاکم.

این روزنامه فرامنطقه‌ای می‌نویسد: از هیچ کس پنهان نیست که فشارهای ترامپ علیه ایران به دلیل دخالت تهران در عراق، سوریه و یمن و یا تهدید منافع حیاتی آمریکا نیست بلکه به منظور خدمت به رژیم اشغالگر اسرائیل و پاداش دادن به عربستان به دلیل خرید صدها میلیارد دلار اسلحه از آنان است.

در پایان این یادداشت امده است: هر چقدر در رابطه با سیاست‌های منطقه ایران به خصوص در رابطه با حمایت از حکومت‌های مستبد، فرقه گرایی و صدور انقلاب اعتراض وجود داشته باشد اما بر اساس قوانین بین المللی اقدامات آمریکا غیر قانونی است و نمونه‌ای از عربده کشی یک قدرت بزرگ است که رئیس جمهوری بی پروا، بی مبالات و متکبر حتی علیه نهادهای قانونگذاری کشورش آنرا اداره می‌کند و این نخستین دلیل موجه برای تهران است تا در دام فریب و تنش‌آفرینی نیفتد و سیاستمداران آن اقدامی بی پروا اتخاذ نکنند و ژنرال‌های آن هم بی مبالات اقدامی انجام ندهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.