صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / نمد شهرکرد به دنیا معرفی می‌شود
نمد شهرکرد به دنیا معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

نمد شهرکرد به دنیا معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا معرفی و عرضه خواهد شد.

نمد شهر کرد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مهرداد جوادی در نخستین نشست هماهنگی راه‌اندازی دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد، اظهار کرد: معرفی شهرکرد با نماد نمد و توجه به کوی نمدمالان این شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: البته این موضوع در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته و به علت چرخه اقتصادی ضعیف جوانان از ادامه فعالیت در این هنر صنعت خودداری کرده‌اند.
جوادی تصریح کرد: تلاش برای پیوستن لکه‌های فرهنگی شهرکرد در محلات هدف بر اساس طرح جامع و تفضیلی شهرداری می‌تواند در رونق نمدمالی تأثیرگذار باشد، همچنین برای تسریع در روند احیای این مهم می‌توان از طرح بازآفرینی شهری بهره گیری کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی گذر صنایع دستی شهرکرد از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا در این شهر می‌توان تولیدات هنر صنعت‌های مختلف استان را در آن عرضه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: گرچه در این راستا باید کارگاه‌های واقع در کوی نمدمالان شهرکرد تقویت و زمینه بازدید مشتریان از روند تولید این هنر صنعت فراهم شود.

جوادی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های تولیدی دیگری مانند گز بلداجی دارد که به برند تبدیل شده‌اند، در این راستا ضرورت دارد تا نسبت به معرفی و عرضه این محصولات تولیدی مهم به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی و اقدام شود.

در ادامه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد در رسیدن به اهداف مورد نظر برای تبدیل این شهر به عنوان شهر جهانی نمد تأثیر دارد.

مهرداد رئیسی افزود: تبدیل خیابان ملت غربی حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا به بازارچه صنایع دستی استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد، همچنین این برنامه از مهم‌ترین خواسته‌های کسبه و هنرمندان خیابان ملت غربی شهرکرد حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا است.

وی بیان کرد: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دنبال صنعتی شدن ۱۰۰ درصدی صنایع دستی نیستند و از طرفی ایجاد نوآوری و خلاقیت در تولیدات محصولات صنایع دستی مورد تاکید مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ارتقای آموزش، افزایش تولید، بهبود بازاریابی و برندسازی تولیدات صنایع دستی استان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل برشمرد.

وی گفت: برای تشکیل و آغاز فعالیت دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد، استانداری چهارمحال و بختیاری، فرمانداری شهرستان شهرکرد، شهرداری شهرکرد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان عضو ثابت و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط حضور خواهند داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: حفظ بافت قدیمی کوی نمدمالان و جلوگیری از تغییر کاربری آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری شهرکرد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.