صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / شاخص‌های موفقیت در دانشگاه‌ها علاوه‌بر علم و پژوهش، اخلاق و معنویت نیز باشد

رییس دانشگاه آزاد:

شاخص‌های موفقیت در دانشگاه‌ها علاوه‌بر علم و پژوهش، اخلاق و معنویت نیز باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید شاخص‌های موفقیت در دانشگاه‌های ایران اسلامی علاوه‌بر علم و پژوهش، اخلاق و معنویت نیز باشد.

طهرانچی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی در نشست هم‌اندیشی مسئولان آموزش عالی کشور که درخصوص «بیانیه گام دوم انقلاب» و همچنین راه‌اندازی «پویش بهار همدلی» که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شده بود، گفت: خطاب بیانیه گام دوم به جوانان است و هر چند تعداد دانشجویان از ۴۸ درصد به ۴۳ درصد کاهش یافته است، اما اجرای این گام بر عهده دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری چهار نوع اردو در زمینه سبک زندگی ایرانی-اسلامی فعال شده است، گفت: اردوهای راهیان‌نور (با حضور ۱۰ درصد از دانشجویان)، اردوهای زیارتی (مذهبی و…)، اردوهای اربعین و اردوهای جهادی ازجمله این فعالیت‌ها هستند.

طهرانچی افزود: نگاه ما به سبک زندگی باید زندگی‌ساز باشد. به‌عنوان مثال از اردوهای جهادی برای کمک به هموطنان آسیب دیده از سیل استفاده شد تا دانشجویان مدیریت از نزدیک با مدیریت بحران آشنا شوند و دانشجویان عمران از نزدیک با استحکام و عدم استحکام ساختمان‌ها به‌صورت عملی برخورد کنند.

وی از تشکیل قرارگاه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: این قرارگاه‌ها پنجره‌ای در ارتباط با دانشجویان دانشگاه آزاد در این مناطق نیز محسوب می‌شد.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: یک قرارگاه با حضور حدود ۴۰۰ دانشجو در پلدختر و ۱۰ قرارگاه در استان خوزستان فعال شد و همه دانشجویان از جمله دانشجویان پزشکی از ۱۰ منطقه آمایش سرزمینی در این قرارگاه‌ها مشارکت کردند.

طهرانچی یادآور شد: در گمیشان و آق‌قلا ۲ هزار دانشجو، در پلدختر ۴۵۰ دانشجو و در استان خوزستان ۷۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد از حادثه سیل آسیب دیده بودند که با قرارگاه‌های جهادی به کمک آنان و همشهریانشان شتافتیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دانشگاه از دیدگاه غرب یک هسته علمی و فرهنگی و یک پوسته اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: اما از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علاوه‌بر علم و فرهنگ به پژوهش و اخلاق‌محوری نیز توجه می‌کند، به‌گونه‌ای که اقتصاد، استقلال، عدالت‌محوری، مرزبندی با دشمن خارجی، روابط بین الملل و سبک زندگی از جمله بخش‌های هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بخش پوسته دانشگاه فعال می‌شود تا در درون و هسته دانشگاه به علم، فرهنگ و اخلاق دست یابیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طهرانچی گفت: باید شاخص‌های موفقیت در دانشگاه‌های ایران اسلامی علاوه‌بر علم و پژوهش، اخلاق و معنویت نیز باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.