صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / بوشهر، تنها مرکز استان دارای نوبت‌بندی توزیع آب در کشور
بوشهر، تنها مرکز استان دارای نوبت‌بندی توزیع آب در کشور

استاندار مطرح کرد؛

بوشهر، تنها مرکز استان دارای نوبت‌بندی توزیع آب در کشور

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر تنها مرکز استان در کشور دارای نوبت‌بندی توزیع آب آشامیدنی است، گفت: از طریق برنامه‌های تدوین و اجرایی شده، مشکل نوبت بندی آب در استان به ویژه در شهر بوشهر برطرف می‌شود.

بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالکریم گراوند در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه ۵ شرکت آب و فاضلاب از دیگر استان‌ها در اصلاح شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر مشارکت می‌کنند، افزود: در این راستا هیچ دستگاه اجرایی و اداری اجازه متوقف کردن فعالیت این شرکت‌ها که در راستای نوسازی شبکه آبرسانی شهرهای بوشهر، برازجان و جم فعالیت می‌کنند، را ندارد.

وی با بیان اینکه حفاری‌های انجام شده ترمیم می‌شود تصریح کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب از آذربایجان شرقی، اصفهان، شیراز، خراسان و تهران در اصلاح شبکه‌های آبرسانی شهرهای استان بوشهر فعالیت می‌کند که باید در تسریع اجرای این طرح‌ها کمک شوند و هزینه اجرای این طرح‌ها نیز بر عهده استان‌های معین می‌باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها، سهمیه بندی توزیع آب آشامیدنی در استان گام به گام حذف می‌شود، افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی استان بوشهر در راستای افزایش رضایت‌مندی و آرامش مردم، پیگیری‌های مستمری انجام شده و در حال انجام است.

گراوند با اشاره به بازسازی بافت‌های فرسوده استان، تصریح کرد: برای تحقق این مهم منابع اعتباری و مالی بیشتر گذاشته شود تا مشکلات جمعیت حاشیه نشین شهرها برطرف شود.

از تدوین و رونمایی سند اجتماعی استان خبر داد و افزود: مفاد و طرح‌های تدوین شده این سند باید بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی در بافت‌های ناکارآمد شهری استان بوشهر، اظهار کرد: در این راستا ضمن جلوگیری از تصرف اراضی دولتی، اقدامات و خدمات مهم و مؤثری انجام شده که فعالیت دستگاه‌های دست اندرکار ستودنی است.

استاندار بوشهر از ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهرهای بوشهر و برازجان خبر داد و بیان کرد: در فاز نخست یک‌هزار و ۵۴۵ واحد مسکونی برای نوسازی و ساخت در استان در نظر گرفته که تاکنون برای ساخت ۱۰۴ واحد مسکونی به منظور دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی صورت گرفته است.

گراوند با تاکید بر اطلاع رسانی برای تسریع در اجرای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: ۲۰ درصد اعتبارات اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی در بافت‌های ناکارآمد شهری تخصیص یافته که در این راستا باید اجرای طرح‌ها تسریع یابد.

وی هم‌افزایی و وحدت‌رویه در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در محلات بافت‌های ناکارآمد شهری را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تلاش شود از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های موازی در این مناطق پرهیز شود تا زمینه تسریع اجرای طرح‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم فراهم شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.