صفحه اصلی / اصناف / به‌زودی قیمت کالاهای اساسی متعادل می‌شود
به‌زودی قیمت کالاهای اساسی متعادل می‌شود

دبیر کل اتاق اصناف ایران:

به‌زودی قیمت کالاهای اساسی متعادل می‌شود

دبیر کل اتاق اصناف گفت: وقفه‌ای در تامین و توزیع برخی کالاها در بازار داشتیم که این وقفه موجب افزایش قیمت در سطح خرده‌فروشی‌ها شد اما از ۲ روز گذشته توزیع اقلام افزایش یافته و به‌زودی قیمت‌ها متعادل می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، دبیرکل اتاق اصناف از افزایش تامین و توزیع ۵ کالای اساسی برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و گوشت مرغ خبر داد و گفت: در تامین هیچ کالایی با محدودیت مواجه نیستیم و در بازار و سطح خرده‌فروشی‌ها نظارت‌ها را تشدید کرده‌ایم تا به بهانه افزایش تقاضا در ماه رمضان، قیمت‌ها افزایش بی‌رویه نداشته باشد. علی عوض‌پور در خصوص کمبود برخی کالاهای پرتقاضا در بازار و افزایش قیمت‌ها گفت: وقفه‌ای در تامین و توزیع برخی کالاها در بازار داشتیم که این وقفه موجب افزایش قیمت در سطح خرده‌فروشی‌ها شد اما از ۲ روز گذشته توزیع اقلام افزایش یافته و به‌زودی قیمت‌ها متعادل می‌شود. عوض‌پور با اشاره به افزایش قیمت شکر در بازار گفت: شکر بدون محدودیت در حال تامین و توزیع است و هیچ کمبودی برای عرضه آن وجود ندارد.

توزیع گوشت با ارز نیمایی

دبیر کل اتاق اصناف از توزیع گوشت یخ‌زده با نرخ ارز نیمایی خبر داد و گفت: گوشت مرغ، روغن، شکر، برنج به‌عنوان کالاهای اساسی در طرح ضیافت قرار دارد و این کالاها با قیمت مصوب در تمام استان‌ها توزیع می‌شود. به گفته عوض‌پور اقلام طرح ضیافت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های منتخب، بازارچه‌ها و میادین عرضه مستقیم کالا با قیمت‌های تعیین شده به دست مردم می‌رسد. عوض‌پور همچنین گفت: علاوه بر تامین کالاهای ماه رمضان در طرح ضیافت بخشی از نیازهای واحدهای صنفی هم در حال تامین است.

نرخ‌گذاری جدید علت کمبود ماکارونی

عوض‌پور همچنین با اشاره به افزایش قیمت خرما در روزهای اخیر گفت: خرما جزو کالاهای اساسی نیست و از نرخ‌گذاری خارج است اما با این حال تمهیداتی مانند عرضه مستقیم و جلوگیری از صادرات در نظر گرفته شده تا خرما با قیمت متعادل تری به دست مصرف‌کنندگان برسد. با توجه به کاهش عرضه ماکارونی در برخی فروشگاه‌ها، دبیر کل اتاق اصناف علت آن را تقاضای انجمن تولید ماکارونی برای افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: انتظار برای نرخ‌گذاری جدید علت کاهش عرضه ماکارونی است که این مشکل مرتفع میشود و با افزایش عرضه اختلاف قیمتی آن در بازار نیز کاهش می‌یابد. افزایش قیمت حدود ۷۰ درصدی که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده تقریبا قطعی است. نرخ گندم مورد استفاده برای تولید ماکارونی که تا سال گذشته کیلویی ۹۰۰ تومان بوده، از آغاز امسال به حدود یک‌هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافته که با احتساب سایر هزینه‌ها به یکهزار و ۹۰۰ تومان رسیده و همین موضوع بر افزایش قیمت این ماده غذایی تاثیرگذار شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.