صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / برایان هوک: در حال ارزیابی تصمیم ایران هستیم / هیچ معافیتی به کسی اعطا نمی‌کنیم

در سالگرد خروج آمریکا از برجام

برایان هوک: در حال ارزیابی تصمیم ایران هستیم / هیچ معافیتی به کسی اعطا نمی‌کنیم

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با اشاره به تصمیم امروز ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گفت: این موضوع نشان دهنده ارزیابی‌های ما از تهدیدات وضع موجود است و ما بابت این تهدیدها گروگان گرفته نمی‌شویم.

برایان هوک

به گزارش کسب و کار نیوز، برایان هوک چهارشنبه شب در نشستی در مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان با بیان این که در حال حاضر یک سال از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، ادعا کرد که اکنون مشکلات مالی حزب‌الله لبنان یکی از نشانه‌های متعددی است که کارزار فشار ما علیه ایران مؤثر بوده است.

وی با بیان این که ما معتقدیم صلح و ثبات در خاورمیانه باید ایجاد شود، یکی از راهکارهای این اقدام را قرار گرفتن و ایستادن در برابر سیاست‌های خارجی انقلابی ایران خواند و  ادعا کرد که این سیاست‌ها  باعث قتل و کشتار شده است.

هوک در ادامه با اشاره به اقدام امروز ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش این اقدام ایران را نشانگر ارزیابی آنها (آمریکا)  از تهدیدات وضع موجود خواند و گفت: ما گروگان تهدیدات نمی‌شویم.

برایان هوک ادامه داد: ما در حال ارزیابی تصمیم ایران هستیم و با هم پیمانان خود همکاری می‌کنیم. همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان گفت؛ یا شما پایبند برجام هستید یا نه. هر گونه تقلب در این روند حتی تقلب کوچک، تقلب محسوب می‌شود. ما تمام راه‌ها به سمت تقلب را خواهیم بست.

وی با بیان این ادعا که در یک سال گذشته هزینه توسعه طلبی‌های ایران توسط آمریکا افزایش داده شده است و نیروهای نیابتی آنها دیگر نمی‌توانند به راحتی عمل کنند، گفت: از زمانی که دولت ترامپ روی کار آمده است تحریم‌های بسیاری در بخش مالی ایران انجام شده است. ۷۰ نهاد مرتبط با ایران تحریم شده است و بیش از ۱۰۰ مرکز مرتبط با بخش مالی ایران هدف قرار گرفته است. همچنین سوئیفت با ما همراه شد و دسترسی‌ها به ایران را قطع کرد و حتی دسترسی به بانک مرکزی ایران را هم قطع کرد و این باعث می‌شود سیستم تحریم یکپارچه‌تر عمل کند.

هوک در ادامه ادعاهایش افزود: از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ به مراتب انزوای ایران بیشتر شده است و در یک سال گذشته نیز به طور چشمگیری این انزوا افزایش یافته است.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست نهادهای تروریستی مدعی شد: این اقدام آمریکا حاکی از آن است که نه تنها ایران از سوی نیروهای نیابتی خود اقدامات خلاف مسائل بین‌الملل انجام می‌دهد بلکه نیروهای نظامی‌اش هم در این کار سهیم هستند.

وی با تکرار ادعاهای بی اساس مقامات کشورش مدعی شد که سپاه تروریسم را سازماندهی کرده است و نیروی قدس مسئول مرگ ۶۰۳ نیروی نظامی آمریکا در عراق بوده است.

هوک با بیان این ادعا که ایرانی‌ها اقدام به گروگان‌گیری و بازداشت چندین تن از شهروندان آمریکایی کردند، گفت: ما مثل همیشه خواستار آزادی بی قید و شرط آنها هستیم.

وی درباره تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران تصریح کرد: ما هیچ معافیتی در آینده به کسی اعطا نمی‌کنیم و این گام باعث می‌شود ایران از ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه‌اش محروم شود.

هوک مدعی شد که با به صفر رساندن فروش نفت، توانایی ایران برای صادر کردن انقلاب محدود می‌شود.

این خبر تکمیل می شود.

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.