چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کرملین از احتمال دیدار پامپئو با پوتین در سه‌شنبه آینده خبر داد

کرملین از احتمال دیدار پامپئو با پوتین در سه‌شنبه آینده خبر داد

کرملین امروز (سه شنبه) ضمن تایید برنامه دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در سه‌شنبه هفته آینده، اعلام کرد شاید بعد از این دیدار ولادیمیر پوتین نیز با وزیر خارجه آمریکا نشستی را داشته باشد.

پسکوف، سخنگوی کرملین

به گزارش کسب و کار نیوز، رسانه‌های روسیه پیشتر گزارش دادند، بنا به گفته یک منبع خبری در وزارت امورخارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار اخیر خود در فنلاند توافق کرده‌اند، روز سه‌شنبه هفته آینده مجددا در سوچی روسیه با یکدیگر دیدار داشته باشند.

در همین راستا دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد: برنامه این مذاکرات میان پامپئو و لاوروف چیده شده است و وزارت امور خارجه روسیه این مساله را اطلاع‌رسانی کرده است.

وی افزود: مذاکرات با لاوروف هدف اصلی دستور کار پامپئو در سوچی است البته ما این مساله که پامپئو شاید دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از مذاکراتش با لاوروف داشته باشد را رد نمی‌کنیم.

این سخنگو خاطرنشان کرد: فعلا توافقی قطعی میان مسکو و واشنگتن بر سر برگزاری دیدار مجددی بین پوتین و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حاصل نشده است.

پسکوف گفت: تاکنون صحبتی از دیدار بعدی رهبران آمریکا و روسیه مطرح نشده است البته تفاهمی دوجانبه در خصوص لزوم تداوم گفت‌وگو در سطوح متفاوت وجود دارد اما در حال حاضر توافق‌های صریحی وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.