چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / پیشنهادات وسوسه‌انگیز آمریکا برای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیریم
پیشنهادات وسوسه‌انگیز آمریکا برای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیریم

یک نماینده پارلمان عراق:

پیشنهادات وسوسه‌انگیز آمریکا برای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیریم

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به گزارش یک روزنامه عربی چاپ لندن مبنی بر پیشنهاد واشنگتن به بغداد برای معافیت از تحریم‌های ایران گفت: این یک حیله آمریکایی است و عراق پیشنهادات وسوسه انگیز واشنگتن را نخواهد پذیرفت.

عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه العرب چاپ لندن دیروز (دوشنبه) در گزارشی مدعی شد که منابع نزدیک به دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کردند که واشنگتن به بغداد پیشنهاد وسوسه انگیزی به منظور تعامل با تحریم‌های آمریکا علیه ایران داده است.

در این گزارش آمده است که آمریکا از تلاش عراق برای کاهش تکیه خود بر ایران حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد که این کشور را در آغوش شرکت‌های اروپایی قرار دهد.

منابع نزدیک به نخست وزیرعراق اعلام کردند که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به عادل عبدالمهدی گفته است که برای دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید “شرکت‌های آمریکایی تسهیلاتی به دست آورند تا در بخش انرژی وبرق قراردادهایی را با این کشوراجرایی کنند”.
براساس گزارش این روزنامه عربی آمریکا گفته است که بغداد می‌تواند به خرید برق و گاز از ایران ادامه دهد تا زمانی که شرکت‌های آمریکایی بتوانند طرح‌های خود را در این کشور اجرایی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

به گزارش کسب و کار نیوز، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.