صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / موافقت رئیس جمهور با اختصاص سبد غذایی ماه رمضان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی
موافقت رئیس جمهور با اختصاص سبد غذایی ماه رمضان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

در پی پیشنهاد مهندس فتاح انجام شد؛

موافقت رئیس جمهور با اختصاص سبد غذایی ماه رمضان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس جمهور با درخواست رئیس کمیته امداد برای اختصاص سبد غذایی به مددجویان امداد و بهزیستی و همچنین گسترش چتر حمایتی امداد برای خانواده‌های نیازمند موافقت کرد.

کمیته امداد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سیدپرویز فتاح در مراسم افطار رئیس جمهور با فرزندان ایتام و مددجویان که در ساختمان کمیته امداد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد به رئیس جمهور، از وی خواست سبد غذایی ماه رمضان به مددجویان امداد و بهزیستی اختصاص یابد که این امر با موافقت رئیس جمهور مواجه شد.

فتاح همچنین از رئیس جمهور خواست با توجه به شرایط اقتصادی و فشار مضاعف بر بخش‌های نیازمند جامعه، امسال هم هر تعداد خانوار جدید که لازم باشد تحت پوشش موقت کمیته امداد قرار گرفته و از خدمات مستمری برخوردار شوند.

فتاح در این مراسم گفت: کمیته امداد در سال ۹۷ از معدود دستگاه‌هایی بود که توانست اعتبارات مصوب خود را به طور کامل دریافت کند که این جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به رشد کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۹۷ تاکید کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته، کمک‌های مردمی به این نهاد در سرفصل‌های مختلف همچون صدقات، زکات، طرح اکرام ایتام و محسنین و … حدود ۳۲ درصد افزایش یافت که این نشان دهنده اعتماد مردم به کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد از تخصیص کامل اعتبارات مربوط به اشتغال مددجویان در سال ۹۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات خرد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی اشتغال مددجویان اختصاص یافت و از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و وام‌های اختصاصی امداد، در مجموع حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۳۶ هزار طرح اشتغال وام پرداخت شد.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته ۹۲ هزار خانوار با خودکفایی از حمایت امداد خارج شدند، ادامه داد: سال گذشته از محل تبصره ۱۴ برای رفع فقر مطلق هفت هزار میلیارد تومان تخصیص یافت که این رقم امسال با رشد ۲۰ درصدی به ۸,۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. از محل این اعتبارات سال گذشته ۴۹۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش موقت امداد قرار گرفتند.

وی با تاکید بر جایگاه قرض‌الحسنه در قرآن، روایات و احادیث گفت: تاکید ما بر جایگزینی قرض‌الحسنه به جای وام بلاعوض است تا از این طریق عزت و اعتماد به نفس مددجویان حفظ شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به پرداخت ۱,۶۰۰ میلیارد تومان وام ضروری به مددجویان و نیازمندان در سال ۹۷ اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات، نیاز به وام ضروری فروکش کرده است و صف جهیزیه را هم از میان برداشته‌ایم. همچنین در موضوع رهن و اجاره مشکلاتی داشتیم که با توجه ویژه، تا حدود زیادی این مشکلات حل شده است.

فتاح به انتقال بیمه یک میلیون مددجوی شهری امداد به سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: امروز تمام چهار میلیون مددجوی ما در شهرها و روستاها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کمک ۱۸۶ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد برای مناطق سیل‌زده کشور

وی با اشاره به خسارات سیل اخیر کشور برای مددجویان کمیته امداد، اضافه کرد: همه منازل مددجویان امداد از چند سال گذشته تحت بیمه حوادث قرار گرفته است اما شرکت بیمه‌گر با محاسبات خود تاکنون به هر خانواده آسیب‌دیده حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخته است که رقم قابل توجهی نیست و تنها بخشی از مشکلات ضروری مددجویان را حل می‌کند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی مددجویان امداد در این سیل آسیب دیده که این اطمینان را به مددجویان می‌دهیم که تعمیر منازل آسیب دیده ظرف مدت سه ماه و ساخت واحدهای تخریب شده تا ۹ ماه آینده به اتمام رسیده و منازل تحویل مددجویان می‌شود.

فتاح با تقدیر از اعتماد مردم به کمیته امداد در ارائه کمک به سیل‌زدگان افزود: مردم نیکوکار بیش از ۱۸۶ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی برای سیل‌زدگان کشور به کمیته امداد اختصاص دادند که همه این کمک‌ها به مردم سیل‌زده پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته امداد به تفاهم این نهاد با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد اعتبارات لازم را سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ درصد دیگر را کمیته امداد تأمین خواهد کرد.

اختصاص سبد غذایی ماه رمضان به مددجویان امداد و بهزیستی

فتاح به همکاری خوب کمیته امداد با مجموعه دولت، سازمان بهزیستی، استانداران و … اشاره کرد و از رئیس جمهور خواست همانند مناسبت‌های قبلی که سبد کالا به مددجویان ارائه می‌شد، در ماه رمضان هم دولت برای جامعه هدف بهزیستی و امداد یک یا چند وعده سبد غذایی اختصاص دهد.

براساس این گزارش، حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در این مراسم ضمن موافقت با درخواست رئیس کمیته امداد برای اختصاص سبد غذایی به مددجویان امداد و بهزیستی، دستور ارائه این سبد غذایی را صادر کرد و گفت: این بسته به همه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یابد.

وی با تقدیر از عملکرد کمیته امداد و بهزیستی در ارائه خدمت به محروم‌ترین افراد جامعه، گفت: خدمت به این افراد مایه خیر و برکت برای تمامی کارکنان، مددکاران و دست اندارکاران در این حوزه است زیرا که خدمت به افراد مستمند عمل و اقدام برای خداست.

رئیس جمهور بزرگترین وظیفه دولت را کمک به محرومان دانست و افزود: خدمت به فرزندان ایتام خدمت به فرزندان خود ماست و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این فرزندان نسبت به آینده خود امیدوار باشند.

افزایش ۳۲ درصدی کمک مردم به امداد بسیار ارزشمند است

وی افزایش ۳۲ درصدی مشارکت و کمک مردم به کمیته امداد را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: ماه رمضان ماه کمک به همنوع است و امیدوارم در ماه مهربانی شاهد همدلی بیشتر میان مردم و مسئولان در مقابله با توطئه‌های دشمنان باشیم.

روحانی با تاکید بر ضرورت گسترش چتر حمایتی برای محرومان و خانواده‌های نیازمند گفت: به سازمان برنامه و بودجه تاکید می‌کنم به هر میزان که ضرورت داشته باشد چتر حمایتی به طور موقت گسترش یابد و افراد بیشتری تحت حمایت قرار بگیرند و این پوشش تا زمانی که مشکلات اقتصادی کمتر شود، ادامه یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.