صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / محجوب: ۴۰ میلیون خرج درمانم را از جیب دادم/ سرمربی قبلی باید پاسخگو باشد
محجوب: ۴۰ میلیون خرج درمانم را از جیب دادم/ سرمربی قبلی باید پاسخگو باشد

محجوب: ۴۰ میلیون خرج درمانم را از جیب دادم/ سرمربی قبلی باید پاسخگو باشد

ملی‌پوش خراسانی تیم ملی جودو می‌گوید: ۱۰ سال است که عضو تیم ملی هستم، اما فکر می‌کنم کسی از مصدومیتم خبر نداشت، زیرا تمام هزینه‌های درمانم را از جیب دادم.

جواد محجوب

جواد محجوب در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت آمادگی جسمانی‌اش پس از یک دوره طولانی مصدومیت، اظهار کرد: هم اکنون در حال انجام تمرینات هوازی هستم و ان شاءالله اگر تا یک ماه دیگر پایم یاری کند، مبارزاتم را آغاز خواهم کرد. احتمالاً در تیم ملی اردوی مشترک خواهیم داشت، اما باید ببینم برنامه‌ها به چه شکل خواهد بود. ان‌شاءالله تا یک ماه دیگر به مرز آمادگی خواهم رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دوران مصدومیتش از این ملی‌پوش حمایت شده، خاطرنشان کرد: با اینکه متولد چناران هستم، اما در این شهر حتی کسی از مصدومیتم خبر نداشت! اگر هم کسی خبر داشت، شاید برایش مهم نبود. ۱۰ سال است عضو تیم ملی جودوی ایران هستم. حداقل برای شهرم و مردم شهرم افتخاری کسب کرده‌ام. فکر می‌کنم تاکنون اسم شهرم را در ایران و در هر جای دنیا که بازی کرده‌ام، بالا برده‌ام، اما از وقتی مصدوم شدم، انگار نه انگار ۱۰ سال است که عضو تیم ملی و ورزشکار المپیکی هستم. انتظار داشتم حداقل در هزینه جراحی کمکم می‌کردند. تاکنون تمام هزینه‌هایی که برای پایم انجام داده‌ام، ۴۷ میلیون تومان شده، اما تنها کسی که هوایم را داشت و تخفیف ویژه‌ای داد، پزشک معالجم بوده‌است که باید از وی تشکر کنم.

ملی‌پوش خراسانی تیم ملی جودو در خصوص اینکه چرا بیمه هزینه‌های درمانش را نپرداخته، عنوان کرد: در مسابقات آسیایی جاکارتا ۷۰ درصد عضله پایم پاره شد و در مسابقات جهانی مینیسک پایم به طور کامل پاره شد. به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کردم. جواب‌شان این بود که باید در باشگاه‌های ورزشی بیمه می‌شدم. پیش از اینکه به مسابقات آسیایی اعزام شویم، در فدراسیون پزشکی ورزشی به طور کامل چکاپ و سپس بیمه می‌شویم. اگر این چکاپ انجام نشود، به مسابقات اعزام نخواهیم شد. پایم در مسابقات آسیایی تقریباً پاره شد و یک هفته پس از آن در مسابقات جهانی به طور کامل مینیسک پایم پاره شد اما فدراسیون پزشکی ورزشی این موضوع را قبول ندارد و نمی‌دانم که حتی بهانه‌شان در مورد مصدومیتم چیست؟ تمام فاکتورها را به فدراسیون پزشکی تحویل دادم که نزدیک به ۷ میلیون بازگرداندند، اما برای مابقی هزینه‌ها اقدامی صورت نگرفت.

محجوب در خصوص برنامه‌هایش برای کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: ان‌شاءالله امتیازم را به زودی تکمیل کرده و سهمیه المپیک را کسب کنم تا همانند المپیک قبلی، نخواهم تا آخرین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک بجنگم. در تلاشم که چهار یا پنج ماه باقیمانده به المپیک، تمام تمرکزم را روی المپیک بگذارم. مسابقاتی که قصد شرکت در آن‌ها را دارم در حال حاضر مشخص نیست و باید ببینم فدراسیون چه تصمیمی خواهد گرفت. در حال حاضر مسابقات گرندپری کرواسی که در تیر و مرداد ماه برگزار می‌شود در پیش است. سپس هوهات چین، بوداپست مجارستان و مسابقات جهانی اوزاکا ژاپن در شهریور ماه پیش‌رو است. ان‌شاءالله تا مسابقات جهانی صد درصد به مرز آمادگی خواهم رسید.

وی در خصوص نتایج ناامید کننده اخیر تیم ملی جودو در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: شاکله فدراسیون و تیم ملی دو هفته پیش از اعزام تیم شکل گرفته است. نمی‌توان تیم را در مدت زمان کوتاه به اوج رساند. قطعاً عملکرد تیم ملی جودو مربوط به دوره گذشته فدراسیون و تیم ملی است. قطعاً از قبل برنامه‌های قدرتی، هوازی و استقامتی گذرانده شده که نیازمند چهار یا پنج ماه تمرین است. باید عملکرد جودوکاران را طی این مدت مورد ارزیابی قرار دهید تا به چرایی عملکرد آنها در مسابقات قهرمانی آسیایی برسید.

محجوب تاکید کرد: بلاتکلیفی فدراسیون جودو پیش از تعیین رئیس فدراسیون، به جودو آسیب وارد کرد. سرمربی قبلی باید پاسخگو باشد که چرا وضعیت جودوکاران ایران باید چنین باشد، همانطور که نباید توقع داشت سرمربی جدید با دو هفته تمرین بتواند عملکرد مثبتی داشته باشد. فقط از سرمربی جدید توقع می‌رود که سطح جودوکاران را برای مسابقات حفظ کند. در طول دو هفته فقط می‌توان ریکاوری کرد و ورزشکاران را از لحاظ روحی و روانی آماده مسابقات کرد. تیم ملی، تیم جوانی است و باید از این پس تیم را مورد ارزیابی قرار دارد. اکثر جودوکاران متولد ۷۵ هستند و فقط من و سعید ملایی جزو باتجربه‌های تیم محسوب می‌شویم.

ملی‌پوش خراسانی تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که با این وجود، تیم ملی جودو در مسابقات ژاپن می‌تواند عملکرد مثبتی داشته باشد، گفت: این جزو برنامه‌های فدراسیون است و پاسخگویی در این خصوص در حیطه من نیست. ورزشکار تابع قوانین است و تمریناتش را باید طبق برنامه فدراسیون انجام دهد. در جایگاه سرمربی نیستم که بخواهم در این خصوص جواب دهم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.