صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / غیاثی: کیهانی در به در دنبال جذب اسپانسر است/ تفتیان احتمالا به قهرمانی جهان نمی‌رسد
غیاثی: کیهانی در به در دنبال جذب اسپانسر است/ تفتیان احتمالا به قهرمانی جهان نمی‌رسد

غیاثی: کیهانی در به در دنبال جذب اسپانسر است/ تفتیان احتمالا به قهرمانی جهان نمی‌رسد

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی می‌گوید که حسن تفتیان آسیب دیدگی شدید دارد و بعید است به مسابقات قهرمانی جهان برسد.

حسن تفتیان

تیمور غیاثی در گفت و گو با ایسنا، در مورد نتیجه جلسه سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: روز گذشته به بررسی مسابقات قهرمانی آسیا پرداختیم که چه کردیم و مشکلات چه بوده است. تصمیم‌گیری‌هایی برای جلسات آینده هم انجام شد که با توجه به شرایط موجود، وضعیت مالی، وضع اقتصادی کشور تعدادی ورزشکار را انتخاب کنیم و آن‌ها زیر نظر بگیریم. قرار شد حدود ۳۰ ورزشکار را برای المپیک و بازی‌های آسیایی شناسایی کنیم و آن‌ها را رها نکنیم. سرگروه‌ها موظف شدند تا این افراد را تا جلسه آینده شناسایی کنند و در هفته بعد آن‌ها را بر اساس اولویت لیست کنیم و به مرور زمان هر چه به مسابقات نزدیک تر شویم تعداد آن‌ها کمتر خواهد شد. شرایط این است و قرار است یک حالت گلخانه‌ای باشد. نزدیک مسابقات برای کسانی که شانس کسب سهمیه و کسب مدال بازی‌های آسیایی را دارند با ۱۰۰ درصد توان آن‌ها زیر نظر خواهیم گرفت.

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در خصوص مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: برای مسابقات قهرمانی جهان هر ورزشکاری که سهمیه بگیرد اعزام می‌شود. در حال حاضر حدادی و تفتیان سهمیه گرفته‌اند. منتهی تفتیان آسیب دیدگی شدید دارد و طبق نظر پزشکش تا ۸ هفته به هیچ وجه نمی‌تواند تمرین کند و مشغول فیزیوتراپی و درمان باید باشد. فکر نمی‌کنم بتواند به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود. دو ماه که باید درمان شود، بعد از آن هم باید یک تا دو ماه تمرینات نرم داشته باشد بعید می دانم به مسابقات قهرمانی جهان برسد، اما اگر آمادگی داشت و توانست اعزام خواهد شد. سایر ورزشکاران همانند حسین کیهانی و امیر مرادی هم، چند مسابقه تدارکاتی خواهند داشت که انشاالله برای کسب ورودی می‌روند. ما امیدواریم که آنها هم این مهم را به دست آورند.

غیاثی در پاسخ به این سوال که کسب سهمیه احسان حدادی در سایت فدراسیون جهانی اضافه نشده است گفت: تا یکی دو سه روز آینده اضافه خواهد شد، همیشه همین گونه بوده است. حدادی در مسابقات رسمی خود فدراسیون جهانی رکورد زده است و نمی‌توان منکر آن شد. اگر مسابقه آمریکا بود شاید ثبت نمی‌شد اما این رکورد حتماً انجام و در سایت فدراسیون جهانی ثبت خواهد شد. رکورد پرتاب دیسک برای قهرمانی جهان ۶۵ متر و ورودی المپیک ۶۶ متر است که حدادی هر دوی این رکوردها را گرفته است. این رکوردها برای او چیزی نبود. برای دیگران سخت است اما حدادی عادت دارد و سال‌ها است که روی فرم است. امیدواریم که بتواند عنوان بیاورد و این برای ما مهم است.

وی درباره اردوهای احسان حدادی گفت: او در حال حاضر ایران است و قرار است از ماساژور خارجی او هم دعوت کنیم تا به ایران بیاید. او برای مسابقات قهرمانی جهان و دایموند استکهلم سوئد آماده می‌شود. اگر در دایموند لیگ سوئد امتیاز لازم را کسب کند به مرحله نهایی راه می‌یابد. برنامه‌های اردوهای حدادی مقطعی اعلام می‌شود که تمریناتش زمین نماند. وضع و شرایط مالی خراب است وگرنه همه چیز درست می‌شود. ما دوست داریم حدادی در اردوهای خارجی باشد اما شرایط این گونه است و باید پول جور کنیم. کیهانی در به در دنبال جذب یک اسپانسر است که این معضل حل شود. قبلاً هم که حدادی به آمریکا رفت اسپانسر خوب پیدا شد که کمک کرد. انشاالله الان هم جور می‌شود. احتمالاً اردوی خارجی بعدی حدادی در اروپا باشد.

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در پایان گفت: انشاالله هفته آینده بعد از جلسه سازمان تیم‌های ملی اسامی ورزشکاران منتخب و مربیانی که تمدید قرارداد می‌شوند را اعلام خواهم کرد. قرار داد مربیان از جمله سجاد مرادی هم درست خواهد شد ما جز این مربیان کسی را نداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.