صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / تلف شدن حیات وحش با خودروهای سنگین در پارک ملی گلستان
تلف شدن حیات وحش با خودروهای سنگین در پارک ملی گلستان

رئیس پارک ملی گلستان مطرح کرد:

تلف شدن حیات وحش با خودروهای سنگین در پارک ملی گلستان

رئیس پارک ملی گلستان گفت: ساخت جاده کلاله-شهرآباد-آشخانه یکی از نیازهای اساسی پارک ملی گلستان است.

حیات وحش

تیموری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این مطلب که یکی از نکات مطرح شده در یکی از سفرهای دکتر ابتکار رئیس وقت سازمان محیط زیست به خراسان شمالی، ساخت این جاده بوده است، افزود: مطالعات این پروژه به پایان رسیده و باید این طرح اجرایی شود.

وی ادامه داد: ساخت این جاده یکی از دغدغه‌های دوستداران محیط زیست است و یکی از پایه‌های اساسی برای حفاظت این پارک به شمار می‌رود و یکی از درخواست‌های مهم به شمار می‌رود.

تیموری اظهار کرد: با عبور و تردد خودروهای سنگین از پارک ملی گلستان متأسفانه با مشکل تلفات حیات وحش به علت برخورد گونه‌های حیوانی با خودروها مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر یک سوم از پارک ملی گلستان در یک سوی جاده و دو سوم از پارک نیز در سوی دیگر جاده قرار گرفته است و ساخت جاده مذکور موجب حفاظت پایدار در این منطقه می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: با ساخت جاده کلاله-شهرآباد-آشخانه که از خراسان شمالی عبور می‌کند، می‌توان از جاده عبوری از پارک ملی گلستان به عنوان یک جاده گردشگری استفاده کرد و افرادی، با خودروهای خود در پارک حضور یابند که قصد گردشگری و استفاده از پارک را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ساخت جاده مورد نظر، انتقال ترافیک از داخل پارک ملی گلستان به خارج از این منطقه است. با عبور خودروهای سنگین از این محل تصادف حیات وحش با خودروها و تلفات آنان امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: گاهی اوقات آتش با یک سهل انگاری همچون پرت کردن یک سیگار در منطقه رخ می‌دهد و سبب می‌شود تا خسارت و هزینه‌های زیادی را برجای بماند. امکانات برای اطفا حریق صورت گرفته در پارک زیاد نیست اما خوشبختانه جوامع محلی استان خراسان شمالی و گلستان پا به کار هستند.

وی اظهار کرد: گرم شدن هوا و بروز آتش سوزی یکی از دغدغه‌های ماست؛ برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای طی روز گذشته جلسه‌ای با شوراهای حاشیه پارک در استان خراسان شمالی و فرماندار گرمه و کارشناسان محیط زیست برگزار شد.

از گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.