صفحه اصلی / سیاسی / دولت / تاکید جهانگری بر سرعت برای راه اندازی و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز
تاکید جهانگری بر سرعت برای راه اندازی و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تاکید جهانگری بر سرعت برای راه اندازی و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز

جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، استقرار و تکمیل سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از ضروری ترین نیازهای امروز کشور برشمرد و گفت: تکمیل و استقرار این سامانه ها مورد اهتمام همه ارکان نظام است و با توجه به نقش مهمی که در شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات و فساد دارند، باید هر چه سریعتر باید تکمیل و عملیاتی شوند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تکالیف دستگاهها در قبال استقرار این سامانه ها، تصریح کرد: باید همه دستگاه های ذی ربط به تکالیف خود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استقرار و تکمیل این سامانه ها به خوبی عمل کنند و اگر دستگاهی در این زمینه تعلل و کوتاهی داشته باشد باید شناسایی و با آن برخورد شود.
جهانگیری از وزیر کشور خواست گروهی نظارتی برای ارزیابی عملکرد دستگاهها در زمینه استقرار سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کند و ضمن بررسی و ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ظرف یک هفته گزارشی جامع از آخرین وضعیت استقرار سامانه ها و نحوه عملکرد دستگاهها ارائه دهند تا چنانچه دستگاهی عملکرد مناسبی نداشته و یا در عمل در زمینه تکالیف قانونی خود کوتاهی و تعلل کرده است، مشخص و با آن برخورد شود.
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تلاش ها و اقدامات انجام شده در جهت استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل عدم همراهی برخی افراد که دیدگاه دیگری دارند معطل بماند. همه دستگاه های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید طبق برنامه زمانبندی برای تکمیل سامانه ها عمل کنند و چنانچه نواقصی وجود دارد به سرعت برطرف شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: اگر این سامانه ها براساس برنامه زمانبندی تکمیل شوند و دستگاه های مختلف همکاری لازم را در ارائه اطلاعات و اتصال این سامانه ها به یکدیگر انجام دهند، گام مهمی در جهت شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات و فساد برداشته خواهد شد.

 جهانگیری تاکید کرد: کلیه دستگاه ها موظفند با سرعت نسبت به استقرار، تکمیل و مرتبط سازی سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند و نتیجه را به فوریت گزارش کنند.
در این جلسه که وزرای کشور، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی،‌جهاد کشاورزی، دادگستری، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان ناجا و سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه روند استقرار و تکمیل سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال ۹۷ سرعت مناسبی پیدا کرده است، گفت: میزان پیشرفت این سامانه ها تا سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد بود اما از سال ۹۷ شاهد جهش و تحرکی اثربخش در تکمیل این سامانه ها بوده ایم.
در ادامه این جلسه سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از اقدامات دستگاه های مختلف در خصوص تکالیف آنها در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت سامانه ها ارائه کرد و گفت: حدود ۴۵ سامانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شده و هر یک از دستگاه ها براساس تکالیف خود و مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده در حال تکمیل این سامانه ها هستند.
در این جلسه مقرر شد، وزیر کشور با تشکیل هیاتی نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازرسی کل کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آخرین وضعیت عملکرد دستگاهها در خصوص استقرار، تکمیل و مرتبط سازی سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد ارزیابی قرار دهند و ظرف یک هفته نتیجه این بررسی را گزارش کنند تا اگر دستگاهی کوتاهی و تعلل داشته مشخص و با آن برخورد شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.