صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ابراهیمی: با درآمدهای حاصل از انرژی می‌توانیم از مردم حمایت کنیم
ابراهیمی: با درآمدهای حاصل از انرژی می‌توانیم از مردم حمایت کنیم

ابراهیمی: با درآمدهای حاصل از انرژی می‌توانیم از مردم حمایت کنیم

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: با درآمدهای حاصل از قیمت‌های منطقی انرژی می‌توانیم مردم را از طریق کمک‌های اعتباری حمایت و قدرت خرید آنها را افزایش دهیم.

علی ابراهیمی نماینده شازند

به گزارش کسب و کار نیوز علی ابراهیمی در نوبت عصر جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به حد غیرقابل تحملی رسیده است. ادامه این روند حتماً عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. چنانچه به موقع دست به اصلاح اساسی مدیریت اقتصادی کشور نزنیم شاید مردم فرصت بعدی را به ما ندهند. ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که خداوند متعال نعمت فراوان انرژی را در اختیار قرار داده است. به جای اینکه از این منبع درست استفاده کنیم و درآمد حاصل از آن را برای آبادانی کشور خرج کنیم. با قیمت‌های غیرواقعی و سو مصرف آن را به هدر می‌دهیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: در کشور ما روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز و ۱ ملیون ۵۰۰ هزار نفت خام توسط پالایشگاه‌های داخلی به محصولات نفتی تبدیل و در داخل مصرف می‌شود. یعنی ما با ۸۰ میلیون جمعیت بیش از کشورهایی با جمعیت چند صد ملیونی مصرف داریم. این سرمایه ملی و آیندگان ماست که به راحتی به هدر می‌دهیم. بخش عمده‌ای از مردم با سختی بسیار زندگی می‌کنند. با چه منطقی نفت سفید را لیتری ۱۵۰ تومان، گاز را ۳۰۰ و بنزین را ۱,۰۰۰ تومان می‌دهیم؟ در عوض توان حمایت کافی از مردم را هم داریم. در صورتی که با درآمدهای حاصل از قیمت‌های منطقی انرژی می‌توانیم مردم را از طریق کمک‌های اعتباری حمایت و قدرت خرید آنها را افزایش دهیم.

ابراهیمی افزود: همگان می‌دانیم که سایر اقلام به اندازه غیرقابل تحملی افزایش قیمت داشته و پر واضح است که این چند قلم تنها عامل مهار کننده تورم نخواهد بود. در هر صورت با افزایش توان خرید مردم بخشی از مشکلات معیشتی آنها برطرف و عدالت در این زمینه بهتر برقرار خواهد شد و در کنار آن صرفه‌جویی هم اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم شازند در پایان ضمن تشکر از نیروی انتظامی گفت: از تلاش‌های این ارگان به این خاطر که به بهترین وجه نسبت به آزادی باران شیخی -دختر ۸ ساله ربوده شده از شهرستان شازند- و برگرداندن او به خانواده اش تشکر می‌کنم. برای این سبزقامتان آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.