صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شورای نظامی انتقالی سودان امروز به سند معترضان پاسخ می‌دهد
شورای نظامی انتقالی سودان امروز به سند معترضان پاسخ می‌دهد

شورای نظامی انتقالی سودان امروز به سند معترضان پاسخ می‌دهد

شورای نظامی انتقالی سودان متعهد شد که امروز (سه‌شنبه) به "سند قانون اساسی" گروه‌های ائتلاف "آزادی و تغییر" پاسخ دهد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الجزیره، شورای نظامی انتقالی سودان امروز (سه‌شنبه) به “سند قانون اساسی” که از سوی گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر در سودان طی روزهای اخیر ارائه شد، پاسخ خواهد داد.

در مقابل، گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کردند که تاخیر در پاسخگویی شورای نظامی انتقالی سودان به پیشنهاد ارائه شده “غیر قابل توجیه” است و عدم جدیت و بی‌ رغبتی این شورا را در تحویل قدرت به غیرنظامیان نشان می‌دهد.

در همین راستا، صدیق یوسف، از رهبران “ائتلاف آزادی و تغییر” تصریح کرد: بیش از یک هفته است که ارتباط و تماس با شورای نظامی انتقالی سودان متوقف شده است و گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر از خواسته‌شان درخصوص تحویل قدرت به دولت مدنی چشم‌پوشی نمی‌کنند و اعتصاب‌ها در مقابل فرماندهی کل ارتش در خارطوم تا زمان برآورده شدن مطالبات خود ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر در بیانیه‌ای اعلام کردند که به آنچه که در سند منتشر شده توسط این ائتلاف قید شده و همچنین به بندها و اهداف آن کاملاً پایبند هستند.

روز یکشنبه موافقت اولیه با پیشنهاد کمیته میانجی‌گری با شورای نظامی انتقالی سودان درخصوص تشکیل دو شورا؛ اولی شورای حاکمیتی مدنی و شورای دوم شورای نظامی برای حفظ امنیت و دفاع صورت گرفت.

از سوی دیگر، ژنرال عبدالفتاح برهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز دوشنبه با فرستاده چین به سودان در خارطوم دیدار و رایزنی کرد.

در همین راستا، فرستاده چین در مصاحبه مطبوعاتی خود بر تمایل کشورش به انجام رایزنی با شورای نظامی و تمامی قدرت‌های سیاسی برای ارائه مشارکت‌های مثبت در پیشبرد رایزنی‌ها و تحقق صلح و برقراری ثبات در سودان تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: چین به انتخاب ملت سودان احترام خواهد گذاشت و از انتخاب ملت این کشور و اراده مستقل آن‌ها در تقویت ثبات و رشد و توسعه حمایت خواهد کرد.

در همین راستا، جمعیت شاغلین سودان صبح روز دوشنبه در صفحه خود در توییتر اعلام کرد که تلاش‌هایی از سوی شورای نظامی برای برداشتن موانعی که معترضان در مقابل پل بزرگ ایجاد کرده‌اند، انجام می‌شود. این جمعیت این موانع را یکی از مهمترین “خط مقدم‌ها” تلقی کرد که با خون شهدایی که ایستادند و آن را ساختند و به خاطر آن از جانشان گذشتند، ایجاد شده است.

جمعیت شاغلین سودان خواستار تجمع تمامی انقلابیون برای حضور در مقابل فرماندهی کل ارتش سودان، حمایت از انقلاب آنها و ابطال تلاش‌های مکرر برای ممانعت از اعتصاب آن‌ها شد.

از سوی دیگر، نیروهای شبه نظامی موسوم به «نیروهای واکنش سریع» اعلام کردند که تلاش‌های تخریب‌گرایانه یک گروهک تروریستی را ناکام گذاشتند و اعضای این گروهک را که به دنبال اجرای اقدامات جنایتکارانه خود با هدف برهم زدن امنیت و ایجاد بی‌ثباتی در سودان برنامه‌ریزی کرده بودند، بازداشت کردند.

نیروهای واکنش سریع در صفحه خود در فیسبوک کلیپی را منتشر کردند که در آن مقادیری سلاح، مهمات، مواد منفجره، کمربند انفجاری و بمب کشف شده در داخل یک منزل واقع در روستای “الطائف” در شرق خارطوم را نشان می‌داد.

در همین راستا، کمیته پزشکان سودان وابسته به گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرد که از  آغاز تظاهرات در سودان برای تغییر نظام و تحویل قدرت به غیرنظامیان در ۱۹ دسامبر دست کم ۹۰ تن کشته شده‌اند.

این آمار بالاتر از آماری است که مقامات سودان درخصوص شمار کشته‌شدگان منتشر کرده‌اند. مقامات سودان اعلام کرده‌اند که تعداد کشته‌ها ۶۵ تن است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.