صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک روزنامه عبری‌زبان: ۸۰ هزار دلار هزینه رهگیری هر راکت فلسطینی
یک روزنامه عبری‌زبان: ۸۰ هزار دلار هزینه رهگیری هر راکت فلسطینی

یک روزنامه عبری‌زبان: ۸۰ هزار دلار هزینه رهگیری هر راکت فلسطینی

یک روزنامه عبری‌زبان گزارش داد، هزینه رهگیری و اسقاط هر راکتی که از نوار غزه شلیک می‌شود، حدود ۸۰ هزار دلار است.

راکت فلسطینی

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر کرد، آورده است: در کنار هزینه بالای آتشبارها و سامانه‌های دفاع موشکی و عملیاتی کردن آنها، رهگیری هر راکت فلسطینی‌ها توسط سامانه دفاعی گنبد آهنین حدود ۸۰ هزار دلار است.

طبق گزارش این روزنامه، اینکه رژیم صهیونیستی از سامانه موشکی دیگری یعنی فلاخن داوود یا آرو استفاده کند، هزینه‌های مقابله با راکت‌های فلسطین را به شدت افزایش می‌دهد و به بیش از دو میلیون دلار برای هر راکت می‌رساند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، فرایند تولید راکت‌های ضد اهداف هوایی در اراضی اشغالی بسیار هزینه‌بر است و به زمان زیادی نیاز دارد زیرا تولید آنها به کندی انجام می‌شود.

یسرائیل هیوم همچنین در گزارش خود آورد، در مقابل فلسطینی‌ها از موشک‌های ارزانی استفاده می‌کنند که ساخت و تولید آنها به سرعت انجام می‌شود، در واقع آنها در حال حاضر زرادخانه راکتی در اختیار دارند که به آنها امکان ورود به جنگی طولانی علیه اسرائیل بدون نیاز به تولید راکت‌های جدید را می‌دهد.

طبق گزارش یاد شده، استفاده از گنبد آهنین برای رهگیری و اسقاط راکت‌ها و خمپاره‌هایی که توسط فلسطینی‌ها شلیک می‌شوند، از نظر اقتصادی به صرفه نیست هر چند که این سامانه در رهگیری برخی از این موشک‌ها و کاهش خسارات و تلفات موفق است. این یعنی اسرائیل باید به راه دیگری بیندیشد و آن استفاده از سامانه‌های دیگری است که با اشعه لیزر کار می‌کنند و بسیار کم‌هزینه‌تر بوده و هزینه رهگیری و اسقاط هر راکتی با آنها به حدود ۲۰۰۰ دلار یعنی دو درصد قیمت موشک‌های گنبد آهنین می‌رسد.

گزارش عبری مذکور هشدار داده شده، در صورت آغاز جنگی علیه حزب‌الله در جنوب لبنان، وضعیت فاجعه‌بار خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی‌ها حزب‌الله روزانه بیش از ۲۰۰۰ راکت از جمله موشک‌های نقطه زن و هدایت شونده به اراضی اشغالی شلیک خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.