صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم توجه به محله‌محوری در نوسازی بافت‌های فرسوده
لزوم توجه به محله‌محوری در نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد:

لزوم توجه به محله‌محوری در نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بر لزوم توجه به محله‌محوری در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

نهاوندیان

به گزارش کسب و کار نیوز، نهاوندیان در مراسم پنجاهمین سالگرد سازمان نوسازی شهرداری تهران ضمن تقدیر از خدمات سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: تاکید بر موضوع محله‌محوری در مطالعات شهری کاری بسیار اساسی و تأثیرگذار در بافت اجتماعی شهر است که علاوه بر توجه به این موضوع در ملاحظات مدیریت شهری بر این باورم که یکی از نکات مورد تاکید رئیس‌جمهور در طرح بازآفرینی شهری که از سال گذشته آغاز شد، همین رکن محله‌محوری بوده است.

وی افزود: در نوسازی بافت‌های فرسوده امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و بهره‌گیری از امکاناتی که در مصوبه هیأت وزیران مشخص شده است بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

وی ادامه داد: منابع تخصیص داده شده به عنوان یارانه تسهیلات بانکی برای توسعه‌گران قطعاً می‌تواند زمینه گام‌های بلند در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور خطاب به شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در طرح مسکن امید توقع پیشگامی شهر تهران را داشته و داریم. انشاالله این طرح با سرعت بیشتری به پیش برود و تهران به عنوان الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی با اشاره به سیل اخیر که در برخی استان‌های کشور به وقوع پیوست، گفت: این حادثه علاوه بر مشکلاتی که به همراه داشت، موهبتی بود که باعث شد خیزش احساس جامعه نسبت به مسائل زیست‌محیطی را به همراه داشته باشد. در حقیقت موضوعاتی چون ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها و غفلت در صدور پروانه ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها و علت این موضوعات به سوالاتی در ذهن مردم تبدیل شد.

وی ابراز امیدواری کرد: مجموعه شهرداری تهران به ویژه سازمان نوسازی شهرداری تهران بتواند با برنامه‌ریزی مدون در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده به توفیقات بیش از پیش دست پیدا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.