چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / سجاد مرادی: هنوز هم با فدراسیون هیچ قراردادی ندارم/ در حق مربیان اجحاف می‌شود

امیر و حسین می‌توانند ورودی المپیک و جهانی را بگیرند

سجاد مرادی: هنوز هم با فدراسیون هیچ قراردادی ندارم/ در حق مربیان اجحاف می‌شود

سجاد مرادی گفت: در حق مربیان اجحاف می‌شود که قرارداد کوتاه مدت می‌بندند و بعد از مسابقات آن‌ها را رها می کنند.

حسین کیهانی و سجاد مرادی

سجاد مرادی مربی استقامتی تیم ملی دوومیدانی ایران در گفت و گو با ایسنا، در مورد کسب ورودی المپیک و قهرمانی جهان توسط ورزشکارانش اظهار کرد: برای قهرمانی جهان و المپیک رکوردهایی تعیین شده که در ماده ۸۰۰ متر رکورد ۱:۴۵.۸۰ برای المپیک و برای سه هزار متر با مانع برای جهانی ۸:۲۹ و برای المپیک ۸:۲۲ است. امیر مرادی و حسین کیهانی هر دو می‌توانند رکورد جهانی و المپیک را بگیرند. انشاالله آنها ظرف یک ماه آینده در سه مسابقه در الجزایر، مراکش و روسیه شرکت خواهند و هدفشان نیز کسب ورودی المپیک و جهانی است. شرایط و تمریناتشان خوب است و به امید خدا ورودی را می‌گیرند. کسب سهمیه خیلی سخت نیست و آنها می‌توانند ورودی بگیرند. من هم قول می‌دهم که این ورودی‌ها را کسب کنند.

وی ادامه داد: البته حسین کیهانی که تاکنون ورودی قهرمانی جهان را در ماده ۳ هزار متر با مانع کسب کرده است. با توجه به چیزی که اعلام کرده‌اند حسین در حال حاضر نفر ۱۸ رنکینگ جهانی است. یعنی میانگین رکوردش برای بازی‌های آسیا و قهرمانی آسیا را حساب کردند و اکنون نفر ۱۸ جهان است. اعلام شده که تا ۴۵ نفر اول رنکینگ برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب می‌شوند. انشاالله حسین هم در همین رده می‌ماند و ورودی را می‌گیرد.

وی در مورد عملکرد حسین کیهانی و امیر مرادی در قهرمانی آسیا قطر گفت: حسین کیهانی و امیر مرادی حقیقتاً برای قهرمانی آسیا زیاد تمرین نکرده بودند و تمریناتشان کم بود. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا یک استراحت به آنها دادم که استراحت را طولانی کردند. البته حق هم داشتند چون برای بازی‌های آسیایی ۶ – ۷ ماه سخت تمرین کرده بودند و توانستند نتیجه خوبی هم بگیرند. مدال‌های آنها در جاکارتا راضی کننده بود.

مرادی در ادامه گفت: گرفتن آن مدال‌ها در بازی‌های آسیایی برای من توجیه کننده بود. اکنون در قهرمانی آسیا هرچند مدال نگرفتند اما مدال‌های آسیایی جبران مافات بود. حسین و امیر در جاکارتا کار خود را کردند. همانطور که گفتم در قهرمانی آسیا مقداری تمریناتشان کم بود هرچند که رکوردهایشان بد نبود. البته رکوردهایشان نسبت به آسیا خوب بود اما در حد انتظار من نبود. انتظار داشتم بهتر از این‌ها می‌دویدند که انشاالله در ماه آینده انتظارات را برآورده می‌کنند و ورودی جهانی و المپیک را می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اردوها و تمرینات ملی‌پوشان مشکلاتی وجود دارد یا خیر گفت: مشکلات همیشه در هر سطح، در هر رشته و برای هر ورزشکار وجود دارد. ما سعی می‌کنیم در مورد این‌ها صحبت نکنیم و هیچ گاه هم به روی خودمان نیاوردیم. بالاخره مشکلات زیاد است اما ما کار خود را می‌کنیم. ما برای دوومیدانی و وطنمان تلاش و سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و چیزی نمی‌گوییم. هدف ما بالا بردن پرچم ایران است. سختی‌های اردو و رسیدگی نشدن‌ها، همیشه هست شاید برای ما کمی بیشتر ولی برای سایرین کمی کمتر باشد.

مربی استقامتی تیم ملی در مورد بی انگیزگی ورزشکارانش در قهرمانی آسیا گفت: آن نظر شخصی خودشان است، شاید چون جوایزشان را نگرفتند این مباحث را مطرح کردند. انشاالله در مسابقات آینده، همانطور که در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال گرفتند و بهترین بودند باز هم بدرخشند. مدال نگرفتنشان در قهرمانی آسیا را هم ما پای استراحت و کم تمرین کردن می‌گذاریم.

مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا برای بحث مربیگری با فدراسیون قرارداد بسته یا خیر گفت: من قراردادی نبسته بودم، همین طور توافقی با کیهانی به خاطر دوومیدانی با فدراسیون کار کردم. مبلغ قرارداد پایین بود و من هنوز هم هیچ قراردادی را امضا نکردم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا هیچ پولی از فدراسیون دریافت نکرده‌اید، گفت: ماهیانه یک پولی دریافت می‌کردم که برای هزینه اردو و غذا بود. الان که دیگر آن هم قطع شده و اکنون باید از رئیس فدراسیون بپرسیم که برای بعد چه تصمیمی دارند.

مرادی خاطرنشان کرد: اصلاً این تصمیم اشتباهی است که چهار ماه، پنج ماه با یک مربی قرارداد می‌بندند و بعد مسابقه رهایش می‌کنند. این حرف را که می‌زنم تنها مخاطبش خودم نیستم، در مورد همه مربیان است. در حق مربیان اجحاف می‌شود که قرارداد کوتاه مدت می‌بندند. حرکت زشتی است که چند ماه با یک مربی قرارداد می‌بندند و وقتی مسابقه تمام شد رهایش می‌کنند. بزرگترین بی احترامی به مربی است. امیدوارم حداقل سالیانه با مربیان قرارداد ببندند تا مربی هم تکلیف خود را بداند. منظور خودم نیستم، منظور فدراسیون و فدراسیون‌ها است که به فکر مربیان باشند و تصمیمات درست بگیرند. این آخر بی احترامی به مربیان است. پیشنهاد می‌کنم یک سال یا دو سال با هر مربی قرار داد ببندند تا آنها هم تکلیف خود را بدانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.