صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راهکار حل مشکل اشتغال دانش‌آموختگان از زبان مشاور وزیر علوم

راهکار حل مشکل اشتغال دانش‌آموختگان از زبان مشاور وزیر علوم

مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم گفت: درخصوص بحث دانش آموختگان و اشتغال آنان، "شبکه‌سازی" بسیار لازم به نظر می‌رسد و در این راستا ایجاد یک بانک اطلاعاتی به منظور پایش وضعیت دانش‌آموختگان مسئله‌ای اساسی است که در آن فارغ التحصیلان بر اساس دوره‌های مختلف و کیفیت اشتغال مورد ارزیابی قرار گیرند.

اشتغال فارغ التحصیلان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین عسکریان ابیانه مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با حضور در دانشگاه‌های یزد، اردکان و میبد، در جلسات جداگانه‌ای با هیأت رئیسه دانشگاه و خیرین دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو و از اقدامات انجام شده در این سه دانشگاه در سال ۱۳۹۷ بازدید کرد.

دکتر عسکریان ابیانه در نشست با هیئت رئیسه و خیرین دانشگاه اردکان، ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه به علت جذب حداکثری خیرین در جهت گسترش فضای فیزیکی مناسب برای ارتقای علم و دانش، از خیرین دانشگاهی که در جلسه حضور داشتند به عنوان پدران معنوی دانشگاه یاد کرد و از کرم، بخشش و روح بلندشان تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود: فقط با همکاری و همیاری خیرین است که می‌توان به اهداف بلندمدت آموزش عالی دست پیدا کرد.

در این نشست دکتر بهجتی رئیس دانشگاه اردکان نیز گزارشی از عملکرد ستاد خیرین دانشگاه ارائه کرد.

در ادامه خیرین دانشگاهی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند و دکتر عسکریان ابیان به سوالات خیرین دانشگاهی پاسخ گفت.
در پایان از پروژه‌های خیری در حال ساخت بازدید و از نماد خیرین دانشگاه اردکان رونمایی شد.

دکتر حسین عسکریان‌ابیانه دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ای جداگانه با حضور رئیس دانشگاه و هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه یزد، شبکه سازی را بستری هموار برای حل مشکل اشتغال دانش‌آموختگان عنوان کرد.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی برای اختصاص در راستای قانون پنجاه – پنجاه بیان داشت: در حالی که میزان منابع مالی اختصاص‌یافته توسط خیرین در سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان بوده است حدود ۲۳ میلیارد تومان توسط دولت برای این موضوع اختصاص داده شده است که میزان بسیار ناچیزی است.

دکتر عسکریان ابیانه ادامه داد: درخصوص بحث دانش آموختگان و اشتغال آنان شبکه‌سازی بسیار لازم به نظر می‌رسد و در این راستا ایجاد یک بانک اطلاعاتی به منظور پایش وضعیت دانش‌آموختگان مسئله‌ای اساسی است که بر اساس دوره‌های مختلف و کیفیت اشتغال مورد ارزیابی قرار گیرند.

در ادامه دکتر محمد صالح اولیا رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه فعالیت‌های خیرین و حامیان این دانشگاه از ابتدای تأسیس این دانشگاه تاکنون ادامه داشته است، دانشکده هنر و معماری را آئینه تمام نمای فعالیت‌های خیرین در دانشگاه یزد دانست.

وی با تأکید بر ضرورت اولویت بندی و هدایت فعالیت حامیان و خیرین بر اساس متغیرهای زمانی گفت: در ابتدای تأسیس این دانشگاه نیاز مبرمی به توسعه فضاهای فیزیکی و فعالیت‌های عمرانی احساس می‌شد و بر این اساس فعالیت‌های خیرین و حامیان به این سو هدف‌گذاری شد.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه یزد به توسعه نسبی رسیده است و چالش امروز دانشگاه‌ها مسئله اشتغال دانش‌آموختگان است که به نظر می‌رسد با حضور همیشگی خیرین و حامیان تا حدودی بتوان در رفع این چالش کوشید.

دکتر اولیا وضعیت دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها را آئینه عملکرد و کیفیت آنها عنوان کرد و بر لزوم پیگیری و پایش وضعیت دانش‌آموختگان پس از دوران تحصیل آنان تأکید کرد.
رئیس دانشگاه یزد با اشاره به حجم زیاد فعالیت‌های خیرین در دانشگاه یزد خواستار تخصیص بودجه‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت در راستای اجرای قانون پنجاه پنجاه شد که بر اساس این قانون چنانچه خیرین نیمی از هزینه فعالیت‌های خیری را تأمین کنند پنجاه درصد دیگر توسط دولت تخصیص داده خواهد شد.

لزوم مشارکت خیرین در پروژه‌های تحقیقاتی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی

دکتر عسکریان ابیانه دبیر ستاد خیرین وزارت علوم همچنین از پروژه‌های خیری دانشگاه میبد بازدید کرد و اقدامات خیرین در این دانشگاه را در سطح کشور از نظر میزان، تنوع و ارتباط تنگاتنگ بین مسئولان دانشگاه و خیّرین، در سطح کشور کم نظیر دانست.

وی در نشستی که با حضور مسئولان دانشگاه و مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه میبد در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد در جریان اقدامات انجام شده و در دست اقدام خیرین در دانشگاه قرار گرفت.

در این نشست، دکتر عسکریان ابیانه بر تشکیل منظم جلسات بنیاد حامیان تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود خیرین علاوه بر فعالیت عمرانی در جهت مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی نیز با دانشگاه همکاری کنند.

دکتر کلانتری رئیس دانشگاه میبد اظهار داشت: در دانشگاه میبد حدود ۲۱ هزار متر فضای آموزشی و کمک آموزشی و رفاهی به صورت کامل یا با مشارکت خیرین ساخته شده و ۱۵ هزار متر مربع دیگر در دست ساخت است و ۱۰ هزار متر دیگر نیز خیرین تعهد کرده‌اند که به‌زودی ساخت آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه میبد از ابتدای تأسیس، هیچ بودجه‌ای در لایحه سنواتی برای تأمین فضا لحاظ نشده و بیشتر عملیات عمرانی در قالب کمک‌های خیّری بوده است. بنابراین اگر حمایت خیّرین نبود دانشگاه به این پیشرفت دست نمی‌یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه سید عبدالعظیم پویا رئیس بنیاد میبدی و مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه میبد گزارشی از اقدامات بنیاد میبدی در دانشگاه میبد ارائه داد و گفت ۴۰ درصد درآمد یک کارخانه توسط بنیاد میبدی برای انجام پروژه‌های علمی و فرهنگی در میبد اختصاص یافته که هم اکنون اولویت بنیاد، دانشگاه است و این بنیاد آمادگی دارد که علاوه بر ساخت و ساز، در سایر موارد مورد نیاز یاریگر دانشگاه باشد.

وی اظهار داشت: ساخت سر در دانشگاه که مسابقه اِلِمان آن توسط دانشگاه هنر اصفهان برگزار شده و از بین ۴۰۰ طرح ارسال شده انتخاب گردیده، و در سطح کشور بی‌نظیر است به زودی توسط بنیاد میبدی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.