صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / شب تلخ فوتبال ایران تکمیل شد/ مساوی خانگی آبی‌ها مقابل الدحیل
شب تلخ فوتبال ایران تکمیل شد/ مساوی خانگی آبی‌ها مقابل الدحیل

پس از حذف پرسپولیس در آسیا؛

شب تلخ فوتبال ایران تکمیل شد/ مساوی خانگی آبی‌ها مقابل الدحیل

استقلال با تساوی برابر الدحیل قطر از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا جا ماند.

استقلال و الدحیل

به گزارش کسب و کار نیوز، از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر بود که این دیدار پر برخورد و زیبا با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

روزبه چشمی در دقیقه ۵۳ برای استقلال و ادمیلسون در دقیقه ۵۵ برای الدحیل گل زدند.

با این نتیجه استقلال ۵ امتیازی و الدحیل ۸ امتیازی شدند و به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند تا حذف استقلال از این رقابت‌ها قطعی شود.

استقلال به دلیل قانون بازی رودررو و شکست در بازی رفت مقابل الدحیل، امکان صعود به مرحله بعدی را ندارد.

نیمه نخست

بازی با حملات استقلال و میدان‌داری بازیکنان این تیم شروع شد. اما مهم‌ترین فرصت بازی در دقیقه ۱۳ روی شوت پاتوسی و برخورد به دیرک دروازه کلود امین خلق شد که توپ در مرتبه دوم با ضربه سر علی کریمی همراه بود اما مدافعان الدحیل توپ را دور کردند.

سپس نوبت به الدحیل رسید و این تیم مقابل محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شد اما ضربه بسام راوی دارای قدرت و دقت لازم نبود و به بیرون رفت. در دقیقه ۲۱، حسین حسینی با عملکرد بسیار دیدنی اشتباه بازیکنان تیمش را پوشش داد و در موقعیت تک به تک، ضربه العربی را در چند قدمی دروازه دور کرد.

در ادامه این بازی زیبا، کار ترکیبی بازیکنان استقلال از سمت چپ زمین در داخل محوطه جریمه به مرتضی تبریزی رسید و او بعد از چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، به سمت دروازه الدحیل اقدام به شوت زنی کرد اما ضربه محکم او داخل چارچوب نبود و توپ بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷ مرتضی تبریزی اولین شوت به سمت چارچوب را ثبت کرد که ضربه او با فاصله کم به بیرون رفت اما در دقیقه ۴۹، معز علی از تله آفساید استقلال عبور کرد که پاس در عرض او قبل از رسیدن به العربی به صورت درازکش توسط حسینی کنترل شد.

گل: استقلال برای دقایقی فشار حملات خود را افزایش داد و در دقیقه ۵۳ روی سانتر پاتوسی و برخورد توپ به چند بازیکن به چشمی رسید و او در چند قدمی دروازه کلود امین را باز کرد و استقلال پیش افتاد.

گل: در دقیقه ۵۵ الدحیل گل خورده را جبران کرد. پاس در عرض معز علی با اشتباه پژمان منتظری و دفع ناقص حسینی در برابر العربی، مقابل پای ادمیلسون افتاد و اوت به راحتی دروازه استقلال را گشود.

گل الدحیل، حملات استقلال را تداوم بخشید که یکی از موقعیت‌های این تیم در دقیقه ۶۲ با ضربه سر پژمان منتظری به بیرون رفت. الدحیل پاسخ حمله استقلال را داد و در دقیقه ۶۵ به دلیل تکل آرمین سهرابیان صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه زمینی بازیکن این تیم بعد از برخورد به دیوار دفاعی استقلالی، در آستانه ورود به دروازه در دستان سید حسین حسینی جای گرفت.

در دقیقه ۷۲، مرتضی تبریزی موقعیت بسیار خطرناکی را از دست داد و حسرت آن را خورد. توپ ارسالی به روی دروازه الدحیل، بدون مزاحمت به تبریزی رسید که ضربه سر او بسیار بد بود و توپ به راحتی در اختیار کلود امین قرار گرفت.

در دقیقه ۷۷ الدحیل با ضد حمله تند و تیز صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه بازیکنان الدحیل در شرایطی که دروازه استقلالی خالی بود به دیرک برخورد کرد. در بازگشت امید نورافکن صاحب موقعیت شدت زنی شد که ضربه او با اختلاف اندک از کنار دیرک دروازه الدحیل عبور کرد.

در ادامه تلاش دو تیم بی حاصل بود و این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان (کارت زرد)، علی کریمی (تعویض: رضا کریمی ۸۳)، فرشید باقری (تعویض: مهدی قائدی ۶۹)، داریوش شجاعیان (کارت زرد) (تعویض: امید نورافکن ۴۶)، پاتوسی، ایسما و مرتضی تبریزی.

ترکیب الدحیل: کلود امین، مهدی بن عطیه، بسام راوی، احمد یاسر، لوییز مارتن، یوسف العربی، ناکاجیما، مادیبو، ادمیلسون جونیور، معز علی، علی عفیف (تعویض: محمد موسی علی ۷۸).

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.