صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سمپوزیوم ملی قنات بلده فردوس در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

سمپوزیوم ملی قنات بلده فردوس در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی قنات بلده فردوس گفت: ۲۲ و ۲۳ خردادماه، سمپوزیوم ملی قنات بلده فردوس در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

دانشگاه بیرجند

محمد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سمپوزیوم ملی قنات بلده فردوس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه بیرجند و برای برگزاری جشن ثبت جهانی این قنات برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را استفاده بهینه از آب قنات بلده و حفظ مدیریت سنتی آب قنات با ثبت جهانی آن عنوان کرد و افزود: هلدینگ دانش‌بنیان در نظر دارد تا با برگزاری سمپوزیوم ملی قنات بلده با همکاری دانشگاه بیرجند، علاوه بر ایجاد درک و دانش مناسب نسبت به چالش‌های مختلف مرتبط با آب و توسعه، به تعامل و همراهی با متخصصین و همین طور سیاست‌گذاران این امر بپردازد و بر روی جوامع تخصصی تصمیم‌گیری اثرگذاری داشته باشد.

دبیر اجرایی همایش ملی قنات بلده فردوس با بیان اینکه این همایش در واقع جشن ثبت جهانی قنات بلده فردوس است، تصریح کرد: “قنات و گردشگری پایدار”، “ترویج فرهنگ بهره برداری صحیح از قنات” و “آینده نگری و آینده پژوهی قنات” از محورهای سخنرانی و ارائه مقالات این همایش است.

اکبری با بیان اینکه این همایش ۲۲ و ۲۳ خردادماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود، افزود: مصرف، کاربرد و توزیع آب، مدیریت جاذبه، مصرف‌های جایگزین، کارآیی مصرف آب، اقتصاد قنات و اقتصاد کشاورزی از محورهای ارائه طرح و ایده مسابقه علمی- فرهنگی این همایش است.

وی با بیان اینکه داورانی از خراسان جنوبی و استان‌های دیگر به داوری آثار رسیده به دبیرخانه خواهند پرداخت، اظهار کرد: نتایج داوری ۱۵ خردادماه اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش ملی قنات بلده فردوس بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و ارسال آثار خود تا ۱۰ خردادماه جاری به وب‌سایت همایش مراجعه کنند.

اکبری یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این همایش گامی در راستای معرفی این قنات ارزشمند و بررسی و چاره اندیشی در خصوص مشکلات این قنات برداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.