صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / انتقاد سرمربی سابق امیدها از انتخاب و برکناری کرانچار/ قاسمپور: دروغ می‌گوییم و ماله می‌کشیم
انتقاد سرمربی سابق امیدها از انتخاب و برکناری کرانچار/ قاسمپور: دروغ می‌گوییم و ماله می‌کشیم

انتقاد سرمربی سابق امیدها از انتخاب و برکناری کرانچار/ قاسمپور: دروغ می‌گوییم و ماله می‌کشیم

سرمربی سابق تیم ملی امید معتقد است انتخاب کرانچار از روی نخست عقلانی و مبتنی بر تفکر جمعی نبود و فدراسیون فوتبال بدون کارشناسی او را انتخاب کرده است.

ابراهیم قاسمپور

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال در عقد و فسخ قرارداد زلاتکو کرانچار بعد از یک سال مربیگری در تیم ملی امید، گفت: به شخصه موافق انتخاب کرانچار نبودم چون او در مدتی که در سپاهان کار کرد، علی رغم امکانات و هزینه‌هایی که صورت گرفت، خوب کار نکرد. از طرفی او سوابقی هم در تیم‌های پایه نداشت. در مجموع انتخاب او عقلانی و مبتنی بر تفکر جمعی نبود. این انتخاب طبق انتخاب‌های گذشته فدراسیون فوتبال که تحت فشار و کمبود زمان بوده، بدون برنامه‌ریزی و کارشناسی انجام گرفت.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به عملکرد نه چندان خوب فدراسیون فوتبال ادامه داد: فدراسیون فوتبال نه تنها در این مسائل بلکه به سایر موارد هم توجه نمی‌کند. اگر به گذشته نگاه کنیم، انتخاب‌ها در تیم ملی سفارشی و با واسطه بوده یا کسی را انتخاب کردند که تحلیلی به دنبال آن نبوده است. در چند سال گذشته هیچکدام از این انتخاب‌ها اصولی نبوده است. انتخاب کرانچار هم همین طور بود. بعد از رفتن کی‌روش، تیم ملی بزرگسالان هم با این مشکل روبرو است.

وی درباره اینکه فدراسیون از نبود منابع ارزی یاد کرده ولی با صراحت این موضوع را تأیید نمی‌کند و به نظر می‌رسد نبود منابع ارزی موجب تعویق افتادن انتخاب سرمربی تیم ملی شده است، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم پول نداریم. در خیلی از مسائل صادق نیستیم. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و سایر ارگان‌ها پول ندارند. همیشه می‌خواهند کاری کنند که فراتر از توان است تا دهن مردم را ببندند که در نتیجه وضعیت بدتر می‌شود. روی مسئولان زیاد است و سنگ پای قزوین شده است. فقط دروغ می‌گوئیم، با دروغ ماله می‌کشیم و ظاهر قضیه را زیبا جلوه می‌دهیم.

او درباره شائبه مربیگری یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام در تیم ملی امید اظهار کرد: این دو، بازیکنان بزرگ تیم ملی بودند. از نظر فنی و اخلاقی قابل احترام هستند. نکونام بازیکن خودم در پاس بود. با این حال مدت زمان مربیگری هر دو مربی در لیگ برتر هم بسیار کم است. مربیگری زیر و بم دارد که با بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال به آن نمی‌رسید. با تجربیات زیاد و با موفقیت‌های متعدد به آن می‌رسید. اگر غیر از این بود، مارادونا بهترین مربی جهان شده بود.

قاسم‌پور تاکید کرد: خوشحال می‌شود چنین افرادی را برای رده‌های پایه انتخاب کنند. به این دلیل که بازیکنان شاخصی بودند و از نظر اخلاقی مورد تأیید هستند ولی باید مطمئن باشند که از آن‌ها حمایت می‌شود که من مطمئنم این اتفاق نمی‌افتد.

سرمربی سابق تیم ملی امید خاطرنشان کرد: در گذشته کسانی را گذاشتند که حتی بازیکن نبودند. به طور واسطه‌ای انتخاب شدند چون فلان وزیر و عضو شورای شهر پشت آن مربی بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.