صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / اعتیاد؛ عامل ۶۲ درصد از طلاق‌ها در خراسان شمالی
اعتیاد؛ عامل ۶۲ درصد از طلاق‌ها در خراسان شمالی

اعتیاد؛ عامل ۶۲ درصد از طلاق‌ها در خراسان شمالی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: 62 درصد از طلاق‌های صورت گرفته در این استان به علت اعتیاد است.

استانها/ آسیب‌ اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد ریاوده در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: علاوه بر آن بیشتر طلاق های صورت گرفته در دو سال اول زندگی اتفاق می افتد.

وی در ادامه در رابطه با کارگاه های اموزشی که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد برگزار می شود نیز اظهار کرد: مدل آموزشی نداریم و مدل آموزشی استفاده و محتواهای ارائه شده استاندار نیستند.

وی ادامه داد: باید به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدل های آموزشی استاندارد وجود داشته باشد.

پذیرش۲۸۶ کودک کار و خیابانی و ۳۲۵ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی خراسان شمالی

اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: طی سال گذشته ۲۸۶ کودک کار و خیابانی و۳۲۵ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی خراسان شمالی نگهداری شدند.

وی با اشاره به برگزاری طرح آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان ویژه کار، بدسرپرست و بی سرپرست در سال گذشته توضیح داد: طی اجرای این طرح ۳۴۲ نفر در رده سنی هفت تا ۱۸ سال آموزش های لازم را دریافت کردند.

اعتبارات اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی بر طبق اولویت توزیع می شود

ولی الله حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، گفت: دستگاه های مختلف در این استان مجوزهای مختلفی برای راه اندازی سازمان مردم نهاد صادر کرده اند اما هنوز نتوانسته ایم این سازمان ها را در تمامی شهرستان های این استان داشته باشیم.

وی افزود: در این رابطه در خراسان شمالی کارنامه قابل قبولی وجود ندارد.

حیاتی ادامه داد: از سوی دیگر قرار بر این است تا در سال جاری هزینه کرد اعتبارات اجتماعی  تخصیص یافته در حوزه آسیب های اجتماعی بر طبق اولویت اعطا شود.

وی خطاب به دستگاه های اجرایی اظهار کرد: دستگاه ها چهار آسیب اولویت دار این استان را احصاء کنند و بعد از آن اعتبارات به منظور کاهش و جلوگیری از بروز آن آسیب ها اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول به سامانه جامع آسیب نیز اشاره و تاکید کرد: خراسان شمالی فاقد سامانه جامع آسیب است و این یک نقص به شمار می رود و باید این سامانه طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر سامانه جامع آسیب وجود نداشته باشد تمامی کارها به صورت پراکنده کاری صورت می گیرد و نتیجه ای از آن ها حاصل نمی شود.

بروز آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان در مناطق دور از دسترس

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به جرای طرح خانواده سالم گفت: بیشتر آسیب های رخ داده در حوزه زنان در این استان در نقاط دور و دور از دسترس بوده است.

وی افزود: یکی از علل بروز این آسیب ها نبود دوره های آموزشی سات است و باید آموزش در این مناطق نیز توسعه یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.