صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ‌تجربه تلخ خاموشی‌های سال قبل تکرار نخواهد شد
‌تجربه تلخ خاموشی‌های سال قبل تکرار نخواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل:

‌تجربه تلخ خاموشی‌های سال قبل تکرار نخواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا تجربه تلخ تابستان سال گذشته را در بحث خاموشی‌ها تکرار نکنیم و یک شرایط مناسبی را برای همشهریان در تأمین برق فراهم کنیم.

برق

‌حسن محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما در استان اردبیل در دو محور توسعه و تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین مصرف بهینه برق را در بین شهروندان به عنوان رویکرد اصلی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل و در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامات خوبی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر احداث نیروگاه‌های خورشیدی و خوددریافتی ما در پاسگاه‌های مرزی و روستاهایی که غیرقابل دسترسی بوده از این طریق اقدام به تأمین انرژی کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از توزیع ۳۰۰ دستگاه سلول خورشیدی در مناطق عشایری خبر داد و بیان کرد: ما در سالجاری موضوع تأمین ۲۰ درصد مصرف انرژی ادارات را از طریق سلول‌های خورشیدی و منابع تجدیدپذیر دنبال می‌کنیم به طوری که در این زمینه ۱۵ دستگاه اجرایی سال گذشته متعهد به تأمین ۲۰ درصد انرژی خود از طریق تجهیزات تجدیدپذیر شدند.

محمدی افزود: امسال این موضوع را در بین همه دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر هستیم و اگر دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد انرژی خود را از طریق مجموعه تجدیدپذیر تأمین نکنیم نرخ برق مصرفی آنها با حداکثر بها محاسبه خواهد شد.

وی تصریح کرد: سالجاری را باید سال توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بدانیم تا شاخص‌های کمی و کیفی در این زمینه ارتقا یافته و تولید کربن به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به تجربه تلخ سال گذشته در ارتباط با خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت: ما امسال با همکاری مردم و مدیریت مصرف برق خاموشی‌ها را شاهد نخواهیم بود و با بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی ما مشکل خاموشی را در کشور به حداقل خواهیم رساند.

محمدی ادامه داد: به شرط مدیریت صحیح مصرف با سهمیه ۳۰۰ مگاواتی اختصاص یافته به استان در بخش مصرف تلاش می‌کنیم تا بدون خاموشی تابستان ۹۸ را سپری کنیم.

وی به راه‌اندازی اولین نیروگاه خورشیدی در استان با تضمین خرید ۲۰ ساله اشاره و خاطرنشان کرد: در فاز اول ۵ هزار کیلووات و در فاز دوم یک مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه انجام می‌شود.

محمدی گفت: هرچقدر این نیروگاه تولید برق داشته باشد ما با عقد قرارداد ۲۰ ساله امکان خرید و وارد مدار کردن آن را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.