صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / پرداخت کمک هزینه به ۲۵ هزار نفر از نیازمندان تهران
پرداخت کمک هزینه به ۲۵ هزار نفر از نیازمندان تهران

پرداخت کمک هزینه به ۲۵ هزار نفر از نیازمندان تهران

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار نفر از نیازمندان از برکات زکات بهره مند شدند، گفت: کشاورزان استان در سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

سرپرست خانوار

حجت الاسلام سید جواد موسوی، به زکات جمع آوری شده در استان تهران اشاره کرد و افزود: زکات جمع آوری شده شامل زکات فطره، واجب و مستحب بود که در سرفصل‌های مشخص هزینه شده است. همچنین کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن و معیشت از مهمترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات بود.

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران بیان کرد: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقره و مسکوک اقلامی هستند که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد که در استان تهران زکات پرداختی شامل گندم، جو، کشمش، گوسفند، مال التجاره و زکات مستحبی بوده است.

موسوی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن اولویت پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان است، افزود: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای امور نیازمندان و ۲۰ درصد به پروژه‌های عام المنفعه اختصاص یافت.

وی به پروژه‌های عمرانی عام المنفعه که از محل زکات انجام شده است، اشاره کرد و گفت: ۱۹ پروژه از جمله تعمیر و مرمت ۱۴ مسجد، دو مورد بازسازی خانه عالم و سه مورد پروژه‌های عام المنفعه روستایی از محل زکات انجام شده است.

موسوی اضافه کرد: ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از زکات جمع آوری شده به محرومان و یک میلیارد و ۹۵۰ هزار تومان به پروژه‌های عام المنفعه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین زکات پرداختی مربوط به زکات مال التجاره بوده است، افزود: دو میلیارد تومان از زکات پرداختی، زکات مستحبی بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.