صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / میراسماعیلی: جودو می‌تواند در المپیک ۲۰۲۰ مدال بگیرد / شهنازی: فدراسیون‌ها موظف به پاسخگویی اند

میراسماعیلی: جودو می‌تواند در المپیک ۲۰۲۰ مدال بگیرد / شهنازی: فدراسیون‌ها موظف به پاسخگویی اند

رییس فدراسیون جودو ابراز امیدواری کرد جودوی ایران در المپیک ۲۰۲۰ برای نخستین بار صاحب مدال شود.

میراسماعیلی و کیهان

به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه هم اندیشی خبرنگاران و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

میراسماعیلی در این نشست درباره برنامه‌های فدراسیون برای کسب موفقیت در رویدادهای پیش رو اظهار کرد: در بدو ورود فرصت کوتاهی را برای مسابقات آسیایی داشتیم که متأسفانه کادر فنی در همان لحظه انتخابم استعفا دادند. کادر موقت تشکیل شد و همان تیم را تدارک و آماده کردیم اما متأسفانه نتیجه لازم را نگرفتند.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: در این یکی دو هفته شورای فنی که از صاحب نظران و فنی‌ترین اعضای جامعه جودو بودند روز گذشته به این جمع بندی رسیدیم و از ۱۰ گزینه در نهایت زارعیان با اکثریت آرا سرمربی تیم ملی شد. مسعود خسروی نژاد، محسن زکریا، و زکریا مرادی و چیل کره‌ای هم کادر مربیان تیم ملی انتخاب شدند.

سعی می‌کنیم برنامه ۳ جودوکار اصلی شامل ملایی، بریمانلو و محجوب را به صورت ویژه دنبال کنیم و یک تیم دوم و پشتیبان هم به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند تا صاحب تجربه شوند.

وی افزود: ما مسابقات گرندپری چین ششم و هفتم خرداد ماه برگزار می‌شود که با هماهنگی سرمربی چند جودوکار اعزام می‌شوند و ترکیبی از جوانان و بزرگسالان نیز به کمپ تمرینی آلمان می‌روند. تا مسابقات جهانی چند مرحله گرندپری در پیش داریم که جودوکاران اعزام می‌شوند. امید زیادی داریم تا بریمانلو و ملایی در رقابت‌های جهانی ضمن گرفتن مدال، سهمیه المپیک را بگیرند. محجوب نیز به دلیل جراحی به آسیایی نرفت اما به اردوی آلمان می‌رود. سعی می‌کنیم به آرامی وارد مسابقات شود تا سهمیه بگیرد. دو سهمیه ملایی و بریمانلو قطعی است و امیدواریم محجوب نیز با حضور در مسابقات مختلف سهمیه المپیک را بگیرد. امید زیادی برای کسب مدال در المپیک داریم و امیدوارم شاهد موفقیت جودو در توکیو باشیم.

میراسماعیلی در ادامه درباره چرایی انتخاب تعدادی از اعضای شورای فنی به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی گفت: مجبور بودیم در بدو کار افرادی را انتخاب که به لحاظ فنی سرآمد باشند. ایرادی که شاید به خودم بگیرم این است که سالیان زیادی است که در مربیگری سازندگی نداشته ایم و دستمان خالی است. ما تعداد محدودی داریم و نمی‌توانیم برای المپیک ریسک کنیم و افرادی را انتخاب که تجربه کمی دارند. در دوره گذشته حکمی که زده می‌شد بلند مدت بود اما ما سعی کردیم احکام یکساله صادر کنیم. در رده جوانان یوسف زاده ایثار کرد و با آن همه سابقه هدایت جوانان را بر عهده گرفت. اگر ۳ نفر اصلی جودو خداحافظی کنند شاید تا ده سال دست ما خالی باشد چون پشتوانه سازی نشده است. درباره بزرگسالان اسم ده نفر مطرح شد که در نهایت به زارعیان رسیدند اما این افراد نمی‌توانند در شورا نسبت به تیم خود رأی یا اظهارنظر داشته باشند ضمن اینکه نفراتی به این شورا اضافه خواهد شد.

وی افزود: تعداد ۲۰ یا ۳۰ مربی که شایستگی لازم را دارند به دوره‌های مختلف مربیگری در کشورهایی مثل ژاپن اعزام می‌شوند تا برای سال‌های آینده دستمان برای انتخاب مربی خالی نباشد. سعی کردن از دوستانی استفاده کنم که جزو تأیید خانواده جودو باشند.

در ادامه شهنازی درباره عدم پاسخگویی برخی رؤسای فدراسیون‌ها به رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم گفت: شفاف سازی و پاسخگویی تاکید ویژه رئیس کمیته ملی المپیک است و فدراسیون‌ها مکرر دعوت می‌شوند تا درباره برنامه‌ریزی خود و نحوه عملکردشان پاسخگو باشند. به این توجه داشته باشید که همیشه یک تفکر تقابلی وجود دارد اما باید این تقابل را به دیالوگ تبدیل کنیم و رؤسای فدراسیون‌ها نیز موظف به پاسخگویی به سوالات رسانه‌ها هستند.

در ادامه میراسماعیلی درباره مذاکره رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: جلسه بسیار خوبی بود و مذاکرات سنگینی برگزار شد که نتایج خوبی داشت. امیدوارم با ادامه مذاکرات شاهد نتایج خوبی برای جودو باشیم. رئیس فدراسیون جهانی نیز به دنبال کمک به ایران است تا مشکلی برای جودوی ایران به وجود نیاید.

رئیس فدراسیون جودو درباره چگونگی حضور در اردوی آلمان گفت: ۴ عضو تیم جوانان و ۳ جودوکار اصلی تیم ملی به همراه سرمربیان تیم‌هایشان به اردوی آلمان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.