صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سفیر برزیل: ایران می‌تواند در شرایط تحریم روی کمک ما حساب کند
سفیر برزیل: ایران می‌تواند در شرایط تحریم روی کمک ما حساب کند

سفیر برزیل: ایران می‌تواند در شرایط تحریم روی کمک ما حساب کند

سفیر برزیل در ایران با اشاره به رشد مراودات اقتصادی دو کشور در سال‌های اخیر گفت: ایران می‌تواند در شرایط "تحریم" روی کمک برزیل حساب کند و در تبادل تجاری مشکلی وجود ندارد.

سفیر برزیل کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، رودریگو دآزردو سانتو امروز (۱۵ اردیبهشت) در نشست با استاندار و جمعی از مدیران استان کرمانشاه با اشاره به رشد مراودات اقتصادی دو کشور ایران و برزیل در سال‌های اخیر، گفت: در چند سال گذشته اتفاقات خوبی از نظر دوستی دو کشور در خصوص مسائل اقتصادی و اکونومی اتفاق افتاده است.

وی حجم مبادلات تجاری دو کشور را ۲.۵ میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: مسئله مهم این است که این حجم مبادلات عمدتاً مربوط به صادرات از سوی برزیل به ایران است و واردات چندانی از ایران نداریم.

سفیر برزیل افزود: در کنار این حجم صادرات به ایران، حدود دو میلیارد دلار کالای دیگر نیز محصولات کشورهای دیگر از طریق برزیل به ایران صادر می‌شود.

سانتو ایران را یکی از بزرگترین واردکننده‌های “ذرت” برزیل عنوان کرد و افزود: در کنار ذرت، سویا و گوشت برزیل هم سهم عمده‌ای از صادرات برزیل به ایران را تشکیل می‌دهد.

مشتاق واردات محصولات “پتروشیمی”از ایرانیم / تکنولوژی پیشرفته صنایع مختلف را به ایران می‌دهیم

وی با بیان اینکه رویکرد دولت برزیل بالانس کردن حجم صادرات و واردات این کشور با ایران است، گفت: شرکت‌های برزیلی سهم بسیاری در مصرف محصولات پتروشیمی دارند و یکی از محصولاتی که بسیار مشتاق هستیم از ایران وارد کنیم، اوره و آمونیاک است. همچنین بسیار علاقه‌مندیم از ایران بیتومین (قیرطبیعی) وارد کنیم.

وی بر همکاری مشترک کارخانجات برزیلی و ایرانی تاکید کرد و افزود: می‌توانیم تکنولوژی‌های روز دنیا در برخی صنایع از جمله تولید شکر و تولید اتانول از نیشکر را در اختیار ایران قرار دهیم.

وی افزود: در حال حاضر برزیل بزرگترین صادر کننده شکر در دنیا است و در همین راستا پیشرفت‌های خوبی در زمینه توسعه و ارتقا تجهیزات تولید شکر داشته‌ایم که می‌توانیم دانش این تکنولوژی‌ها را در اختیار ایران قرار دهیم.

سفیر برزیل تصریح کرد: همچنین با توجه به حجم بالای تولید نیشکر در برزیل، توانسته‌ایم از بقایای نیشکر تولید انرژی و برق کنیم و هم اکنون کارخانجات تولید شکر در برزیل، برق مصرفی خودشان را تولید می‌کنند و مازاد آن را به کارخانجات دیگر می‌دهند و می‌توانیم این تکنولوژی را نیز در اختیار ایران قرار دهیم.

سانتو با بیان اینکه برزیل اولین صادرکننده “اتانول” در دنیا نیز هست، گفت: هم اکنون در برزیل از نیشکر، اتانول تولید می‌کنیم و درحال حاضر خودروهای ما یا از اتانول و یا از بنزین دارای ترکیبات اتانول استفاده می‌کنند.

وی افزود: کارخانجات تولید خودرو در برزیل از همان محل کارخانه، خودرو را طوری طراحی می‌کنند که با اتانول یا بنزین دارای ترکیبات اتانول حرکت کنند، بدون اینکه خودروی ضعیفی باشد و می‌توانیم این تکنولوژی را هم در اختیار ایران قرار دهیم.

سفیر برزیل تصریح کرد: آماده همکاری با ایران در حوزه ارائه تکنولوژی تصفیه آب و فاضلاب هستیم. همچنین می‌توانیم تکنولوژی‌های روز در حوزه تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی را به ایران ارائه کنیم.

مشکل تبادل “ارز” برای تجارت با ایران نداریم / شرکت‌های خصوصی می‌توانند تبادل “کالا به کالا” کنند

وی در خصوص نحوه تجارت با ایران با توجه به تحریم‌های موجود نیز گفت: در مورد انتقال سرمایه مشکلی از طریق بانک‌های برزیل با ایران وجود ندارد و به راحتی می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

سفیر برزیل تصریح کرد: در خصوص شرکت‌های برزیلی هم اگر مشکلی در زمینه انتقال ارز و سرمایه وجود داشت می‌توانیم از طریق مبادله کالا با کالا کارها را پیش ببریم.

سفیر برزیل در ادامه ایران را یکی از قطب‌ها و کشورهای بزرگ منطقه عنوان کرد و افزود: مطمئن هستیم با توجه به پیشرفت‌های ایران و ثروت‌هایی که این کشور در اختیار دارد، ایران در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد.

ایران می‌تواند در شرایط “تحریم” روی کمک برزیل حساب کند

وی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: این تحریم‌ها ناجوانمردانه است اما ظرفیت ایران نشان می‌دهد که می‌تواند به راحتی این تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و در این زمینه می‌تواند روی کمک برزیل حساب کنید.

سانتو به سفرهای بسیار خود به ایران اشاره کرد و افزود: در این سفرها و در مدتی که به عنوان سفیر برزیل در ایران فعالیت می‌کنم متوجه مقاومت بسیار مردم این کشور شده و اطمینان دارم که می‌توانند مشکلات را پشت سر بگذارند.

وی افزود: به سهم خود با شرکت‌های برزیلی صحبت می‌کنم که از ایران و استان کرمانشاه از نزدیک بازدید کنند و با پتانسیل‌های موجود آشنا شوند و از استاندار کرمانشاه و تیم اقتصادی این استان هم برای سفر به برزیل و بازدید از کارخانجات و پتانسیل‌های آن دعوت می‌کنم.

وی در پایان تاکید کرد: درب سفارت برزیل به روی همه مدیران استان کرمانشاه باز است و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.