صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سفیر ایران در ایروان: امنیت تجارت بین ما و ارمنستان باید توسط دولت‌ها تضمین شود
سفیر ایران در ایروان: امنیت تجارت بین ما و ارمنستان باید توسط دولت‌ها تضمین شود

افتتاح نمایشگاه برندهای اورآسیا در محل اکسپوی ارمنستان؛

سفیر ایران در ایروان: امنیت تجارت بین ما و ارمنستان باید توسط دولت‌ها تضمین شود

نمایشگاه کالاهای ایرانی تحت عنوان «برندهای اورآسیا» با حضور بیش از ۶۵ شرکت ایرانی و تعدادی از شرکت‌های کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا امروز با حضور تیگران خاچاتریان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان و سجادی سفیر کشورمان در ایروان در محل اکسپوی ایروان افتتاح شد.

سفیر ایران در ایروان

به گزارش کسب و کار نیوز، در مراسم افتتاح این نمایشگاه آقای خاچاتریان برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی کالاها و محصولات ایرانی به بازار ارمنستان و همچنین اتحادیه اورآسیا دانسته و افزود: اینگونه نمایشگاه‌ها نه تنها ظرفیت و فضای همکاریهای تجاری و اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و ارمنی را توسعه خواهد داد بلکه باعث معرفی کالاهای ایرانی در اورآسیا خواهد شد.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با تشکر از ابتکار سفیر کشورمان در برگزاری این نمایشگاه در ارمنستان، امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اورآسیا را بستر مناسبی برای تسهیل تجارت بین ایران و این اتحادیه دانست و تاکید کرد: در سال ۲۰۱۹ فضای تجارت بین تجار و بازرگانان ایرانی و اورآسیا آسان‌تر و نقل و انتقال کالا گسترش خواهد یافت.

سفیر کشورمان در ایروان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه برندهای اورآسیا با اشاره به در هم تنیدگی و ناگسستنی بودن روابط ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و… روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بر مبنای برد- برد و بهره گیری تجار ایرانی و ارمنی از منافع این روابط توصیف کرد و افزود: امنیت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور بایستی توسط دولت‌ها تضمین شود تا مشوقی برای حضور و فعالیت فعالین اقتصادی در حوزه‌های تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور باشد.

سجادی با تاکید بر کیفیت و تنوع کالاهای ایرانی افزود: ارمنستان می‌تواند از ایران به عنوان هاب تجارت خود استفاده کرده و نیازمندی‌ها و احتیاجات بازارهای داخلی خود و اتحادیه اورآسیا را از ایران تأمین نماید.

سفیر کشورمان در ارمنستان با اعلام اینکه خانه تجارت اورآسیا در ارمنستان به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد ابراز امیدواری کرد این مرکز محلی برای نشست تجار دو کشور و برگزاری جلسات B2B گردیده و فعالین اقتصادی ایرانی و ارمنی را به یکدیگر نزدیک تر کند.

در پایان مراسم افتتاحیه گروه موسیقی سنتی کشورمان نیز به اجرای برنامه هنری پرداختند. قرار است در حاشیه این نمایشگاه موسیقی سنتی ایرانی به همراه غذاهای بومی نیز به مخاطبان ارمنی ارائه شود.
لازم به ذکر است در نمایشگاه برندهای اورآسیا در ایروان شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلفی نظیر صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش، خودرو، وسایل و تجهیزات خانگی، آجیل، مواد پلاستیکی و … کالاهای خود را عرضه نموده‌اند.
این نمایشگاه از روز شنبه به مدت ۴ روز برای بازدید علاقمندان دایر می‌باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.