صفحه اصلی / اصناف / تا زمانی که دولت «تاجر» است کاری نمی‌توان کرد
تا زمانی که دولت «تاجر» است کاری نمی‌توان کرد

انتقاد تند رئیس اتاق اصناف تهران از گرانی‌ها

تا زمانی که دولت «تاجر» است کاری نمی‌توان کرد

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف نه در قیمت‎گذاری، نه در تهیه و نه در واردات دخالتی ندارند گفت: در برخی شرایط خاص، ورود دولت به اقتصاد توجیه دارد؛ اما تا زمانیکه دولت به عنوان تاجر اقتصادی ایفای نقش کند کاری نمی‌توان از پیش برد. قاسم نوده فراهانی تهران با تاکید بر اینکه اصناف خود در تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، روزمره با مشکلات فراوانی مواجه هستند گفت: دغدغه اصناف متدین همیشه توزیع عادلانه کالا و تامین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم بوده است و در همین راستا نیز از هیچ کوشش و تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتاق اصناف تهران با انتقاد از اینکه اصناف را گرانفروش معرفی می کنند گفت: اصناف نه در قیمت‎گذاری، نه در تهیه و نه در واردات دخالتی ندارند، صنوف مختلف بر اساس ضرایب سودی که برای آنها وضع می شود کالاهای خود را به فروش می رسانند؛ یعنی سود درصد خود را دریافت می کنند؛ اما برخی از مراکز و افراد سودجو و فرصت‎طلب به دلایلی و بی‎جهت توپ گرانی را به زمین اصناف می اندازند تا با مغشوش کردن جو را و مقصر جلوه دادن آنها به سود و منفعت خود برسند. او با بیان اینکه در وضعیت کنونی اقتصاد و با وجود نوسانات لحظه‌ای قیمت‎ها، اصناف خود با چالش های متعدد و بی‎شماری در ارتباط با تامین کالاهای مورد نیاز و توزیع آن میان مصرف‎کنندگان دست به گریبان است تاکید کرد: علی‎رغم تمام مسائل و مشکلات موجود که صنوف مختلف و واحدهای صنفی را تحت فشار قرار داده؛ اما اصناف از آنجا که خود جزوی از مردم و به نوعی مصرف‎کننده  و دردآشنا می باشد هر آنچه که در توان دارد برای مدیریت و بهینه کردن بازار بویژه تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام مبارک ماه رمضان به کار می گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران با انتقاد از عملکرد برخی مراکز نسبت به مشارکت اصناف در مدیریت و تصمیم‎گیریهای مهم تصریح کرد: دولت باید تکلیف اصناف را مشخص کند در برخی مواقع خود دولتی ها باید از سود خود بگذرند نه اینکه یک کاسب خرده فروش را مقصر جلوه دهند. او تاکید کرد: در برخی شرایط خاص، ورود دولت به اقتصاد توجیه دارد؛ اما تا زمانی که دولت به عنوان تاجر اقتصادی ایفای نقش کند کاری نمی توان از پیش برد. تصمیم‎گیران کلان مملکتی نباید از اصناف فاصله بگیرند و از نکته نظرات کارشناسانه، دلسوزانه و متخصصانه آنها بهره متناسب ببرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.