صفحه اصلی / سرخط خبرها / اگر به فکر خرید بی ام و ۱۱۸i هستید، این مطلب را از دست ندهید!
اگر به فکر خرید بی ام و ۱۱۸i هستید، این مطلب را از دست ندهید!

اگر به فکر خرید بی ام و ۱۱۸i هستید، این مطلب را از دست ندهید!

کسب و کار نیوز - در این مطلب می‌خواهیم نگاهی متفاوت نسبت به خرید یک خودروی خارجی داشته باشیم و مسئله خرید بی ام و 118i را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنم که پرداخت چند صد میلیون به عنوان قیمت این خودرو شما را ملزم می‌کند که با حساسیت بیشتری نسبت به خرید خود اقدام کنید.

در حال حاضر قیمت بی ام و ۱۱۸i مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و مدل‌های جدید آن مانند ۲۰۱۸ با قیمت حدود ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بنابراین اگر به فکر حضور در بازار خرید و فروش بی ام و ۱۱۸i هستید با حساسیت بالایی برخورد کنید و بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید.

بی ام و ۱۱۸i از نمای دور و نمای بیرونی

وقتی که وارد یک نمایشگاه خودرو می‌شوید و بی ام و ۱۱۸i را از نمای دور می‌بینید، چند نکته توجه شما را جلب می‌کند. در وهله اول این خودرو زیبا نیست و نمی‌توانید آن را به عنوان یک خودروی لوکس معرفی کنید. لاستیک‌های این خودرو نسبتاً کوچک است و باید از لاستیک ۱۶ اینچ برای آن استفاده کنید. ظاهر خودرو هم با یک خودروی هاچ بک همخوانی دارد و هم به عنوان یک خودروی کراس‎اور شناخته می‌شود.

 حالا کمی به بی ام و ۱۱۸i نزدیک‌تر شوید و به جزئیات آن توجه کنید. ورودی هوا و قسمت سپر خودرو کاملاً با الگوی سایر خودروهای بی ام و همخوانی دارد. هماهنگی بین قسمت‌های مختلف خودرو در اینجا مشهود است و احتمالاً کمی از چهره چندان ناپسند خودرو کم می‌کند.

طراحی شیشه‌های بغل و شیشه جلو کاملاً معمولی است. در بغل خودرو و در قسمت دستگیره شاهد استفاده از یک برجستگی نسبتاً بزرگ هستیم که برای عضلانی نشان دادن خودرو مناسب است. توصیه می‌کنم که حتماً صندوق عقب خودرو را هم ببیند که فضای بزرگی دارد، اما چندان زیبا نیست.

بی ام و 118i از نمای دور و نمای بیرونی

وارد کابین خودرو شوید

به محض باز کردن دستگیره درب خودرو می‌توانید کیفیت ساخت بخش‌های مختلف آن را ببینید. در قسمت داشبورد شاهد استفاده از برخی مواد بی کیفیت هستیم که احتمالاً به خاطر پایین آوردن قیمت بی ام و ۱۱۸i از این موارد استفاده شده است.

طراحی صندلی راننده بسیار راحت است و از گرمکن صندلی بهره می‌برد. امکان تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت برقی وجود دارد و می‌توانید آینه‌های بغل را هم به کمک سیستم الکتریکی تنظیم کنید. اندازه اتاق خودرو برای یک هاچ‌بک بزرگ است و برای یک کراس‎اور کوچک است.

هم به عنوان راننده و هم به عنوان سرنشین در بی ام و ۱۱۸i احساس راحتی دارید. برای تودوزی خودرو از چرم استفاده شده است و صندلی‌های آن بسیار راحت است. برای ایمنی سرنشینان و راننده از ایربگ جانبی و پرده‌ای استفاده شده است، سیستم تهویه مطبوع خودکار برای آن استفاده شده است، غربیلک فرمان بسیار راحت است و امکانات مختلف به صورت دکمه بر روی فرمان قرار گرفته است.

وارد کابین خودرو شوید

رانندگی با بی ام و ۱۱۸i

اگر تا اینجا حاضر به خرید بی ام و ۱۱۸i هستید حالا می‌توانید موتور خودرو را روشن کنید. در این خودروی بی ام و از یک موتور با حجم ۱۹۹۵ سی‎سی استفاده شده است، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد، حداکثر قدرت آن ۱۳۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است، نهایت گشتاور آن ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه است. این توانایی و قدرت را به محض استارت زدن خود را احساس می‌کنید. در این خودروی بی ام و امکان استفاده از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک یا ۶ دنده دستی سفارشی هم برای شما فراهم است.

 از لحظه شروع به حرکت تا رساندن سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، باید در حدود ۹٫۳ ثانیه صبر کنید که به نوعی کند بودن خودرو را نشان می‌دهد. البته با فشار دادن پدال گاز می‌توانید سرعت خودرو را به ۲۰۸ کیلومتر در ساعت برسانید که سرعت قابل قبولی است. مصرف سوخت خودرو ۷٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم مخزن آن ۵۳ لیتر است. این یعنی شما احتمالاً بعد از طی ۷۰۰ کیلومتر نیاز به سوخت‌گیری مجدد دارید.

رانندگی با بی ام و ۱۱۸i بسیار راحت است و بین گیربکس و موتور خودرو هماهنگی فوق العاده ای وجود دارد. کشش خودرو در سربالایی مناسب است. سیستم تعلیق نسبتاً خشکی دارد و توصیه می‌کنم که وارد مسیر خاکی یا آفرود نشوید. به هیچ وجه در مورد این خودرو دیدگاه اسپرت نداشته باشید و بهتر است آن را به عنوان یک هاچ‌بک بخرید.

تمامی این فاکتورها در خرید بی ام و ۱۱۸i نقش دارد و شما هم می‌توانید از این ویژگی‌ها برای انتخاب خود استفاده کنید.

منبع : ویرلن

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.