صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / گسترش همکاری موسسه آموزش عالی علوم شناختی با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی

با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی صورت می‌گیرد

گسترش همکاری موسسه آموزش عالی علوم شناختی با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی

رییس موسسه آموزش عالی علوم شناختی گفت: به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های علوم شناختی، همکاری میان این مرکز آموزشی با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی هرچه بیشتر تقویت و گسترش می‌یابد.

علوم شناختی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر علیرضا مرادی با بیان این مطلب اظهار کرد: درهمین راستا تلاش می‌شود تا رساله‌های دوره دکتری دانشجویان موسسه آموزش عالی علوم شناختی با همکاری مراکز علمی تحقیقاتی بین‌المللی تدوین شود که این امر زمینه‌ساز برقراری ارتباط مثبت و موثر با دانشگاه‌های معتبر خارجی و نیز انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در زمینه علوم شناختی در داخل کشور است.

وی تصریح کرد: چاپ مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان دوره‌های ارشد و رساله‌های دکتری این مرکز علمی در نشریات و مجلات معتبر خارجی، تلاشی برای اثبات توانمندی‌های علمی و رشد روزافزون دانش در میان نخبگان و دانش‌پژوهان ایرانی در نزد محافل علمی بین‌المللی است.

رییس موسسه آموزش عالی علوم شناختی گفت: با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به منظور ارتقا و گسترش حوزه‌های علوم شناختی، دو رشته جدید تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد “علوم شناختی- طراحی و خلاقیت” و “علوم شناختی- رسانه” از سال آینده تحصیلی در این مرکز آموزشی دایر و فعالیت این رشته‌ها با پذیرش دانشجو آغاز می‌شود.

وی افزود: خلاقیت یکی از محورهای اصلی درمباحث روانشناسی بویژه روانشناسی شناختی است که بر اساس توانایی‌های ذهنی و شناختی برای دستیابی به اندیشه‌های بدیع و نوآوری‌ها مطرح می شود. بدیهی است توجه به ابعاد این بعد از توانایی‌های بشر موضوع این رشته است.

دکتر مرادی در رابطه با رشته علوم شناختی و رسانه، یادآور شد: مخاطب‌شناسی و توجه به محتوای مطالب تولیدی برای انتشار در رسانه‌ها جهت تاثیرگذاری بر ذهن نیز از موضوعات مهم در حوزه دانش علوم شناختی به حساب می‌آید. توجه به این مهم می‌تواند در جذب مخاطبان و نیز تولید علمی محصولات رسانه‌ای بسیار موثر باشد.

رییس موسسه آموزش عالی علوم شناختی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های مختلف علمی و ذهنی و نیز تولید محصولات رسانه‌ای، در سال تحصیلی آینده فعالیت آموزشی این دو رشته با پذیرش ۱۰ تا ۱۵ دانشجو در هریک از این رشته‌ها در این موسسه آغاز می‌شود.

دکتر مرادی با بیان اینکه در نتیجه تلاش‌های انجام شده، جایگاه پژوهشکده علوم شناختی به موسسه آموزش عالی علوم شناختی ارتقاء یافته است، گفت: خوشبختانه این مرکز آموزش عالی از این پس می‌تواند با هویت مستقل به پذیرش دانشجو اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه موسسه آموزش عالی علوم شناختی درحال حاضر در مقاطع ارشد و دکتری در حال فعالیت آموزشی است، گفت: تاکنون بیش از یکصد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از این موسسه فارغ‌التحصیل شدند و هم اینک افزون بر ۱۸۰ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف علوم شناختی مانند “روانشناسی شناختی”، “توانبخشی شناختی، ” “ذهن، مغز و تربیت” و در مقطع دکتری در رشته‌های “علوم اعصاب شناختی”، “مدل‌سازی شناختی”، “زبان‌شناسی شناختی”، “روان‌شناسی شناختی”، “شناخت اجتماعی” و “فلسفه ذهن” در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

رییس موسسه آموزش عالی علوم شناختی با بیان اینکه چندین طرح تحقیقاتی در حوزه‌های علوم شناختی در این موسسه آموزشی با موفقیت به انجام رسیده است، گفت: اجرای طرح هنجاریابی آزمون حافظه برای کل افراد جامعه در سطح کشور و استاندارد کردن برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش شناختی برای کمک به برنامه‌های آموزشی در وزارت آموزش و پرورش و نیز تعلیم و تربیت از جمله فعالیت‌های تحقیقاتی این مرکز است.

بر اساس اعلام ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دکتر مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های علمی با حضور اساتید داخلی و خارجی در راستای بازتوانی شناختی و ترویج و ارتقای علوم شناختی از دیگر سیاست‌های علمی موسسه آموزش عالی علوم شناختی است و برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و تبادل آخرین اطلاعات و یافته‌های علمی و آشنایی بیشتر متخصصان، یک کنفرانس بین‌المللی علوم شناختی نیز با حضور محققان، صاحبنظران و دست اندرکاران داخلی و بین‌المللی در آینده در ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.