صفحه اصلی / استان ها / یزد / چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟

چگونه قیمت مرغ کاهش یافت؟

در حالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد، کاهش قیمت گوشت مرغ را ناشی از توزیع نهاده از سوی دولت می‌داند که رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران این استان نظر دیگری دارد.

مرغ منجمد

مهدی دشتی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تعهد نداشتن دولت به وعده‌های خود در قبال مرغداران، اظهار می‌کند: هر چند به تازگی دولت اقدام به تأمین نهاده مورد نیاز مرغداران در استان کرده است ولی به دنبال شکسته شدن قیمت گوشت مرغ، دیگر این مشکل برای مرغداران محسوس نیست.

وی در این رابطه اضافه می‌کند: به دنبال کاهش قیمت‌، حتی مرغدارانی که نهاده دولتی دریافت نمی‌کردند نیز دیگر نیازی به آن ندارند. کاهش قیمت گوشت مرغ نه به دلیل تأمین نهاده‌ها از سوی دولت بلکه به دنبال کاهش تقاضای مردم و تولید بالا اتفاق افتاده است.

این در حالی است که سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر این که مشکلی در حوزه تولید گوشت مرغ در استان وجود ندارد، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: دولت بنا بر تعهدات خود با خرید نهاده شامل ذرت و کنجاله‌ی سویا با ارز دولتی ۴,۲۰۰ تومان و عرضه آن به مرغداران، باعث کاهش قیمت این کالا شده است.

وی بیان می‌کند: دولت تنها به مرغدارانی که از آن‌ها گوشت مرغ را با قیمت تنظیم بازار می‌گیرد، متعهد است و تنها به همین مرغداران نهاده‌هایی دولتی عرضه می‌کند.

این مسئول با بیان این که عرضه نهاده‌های دولتی به مرغداران از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، عنوان می‌کند: مرغداران در حال حاضر هیچ نوع مشکلی در زمینه تأمین نهاده ندارند و از آنجایی که قیمت گوشت مرغ خریداری شده از مرغداران به ۸,۲۰۰ تومان کاهش یافته و قیمت تنظیم بازار آن به ۱۱,۵۰۰ تومان رسیده، نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان می‌کند: البته این عامل نیز مشکل دیگری محسوب می‌شود چرا که حتی با کاهش قیمت، خرید دولت با همان قیمت قبل انجام می‌شود.

البته سید حسین بخشایش، مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی استان نیز از تثبیت قیمت گوشت مرغ در بازار خبر می‌دهد و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای یزد اظهار می‌کند: قیمت کنونی گوشت مرغ تنظیم بازار ۱۱,۵۰۰ تومان و قیمت آن در بازار آزاد به ازای هر کیلو ۱۲,۵۰۰ تومان است.

وی اضافه می‌کند: با اتمام توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار، قیمت این کالا در بازار آزاد نیز به ۱۱,۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت و در همین قیمت تثبیت خواهد شد.

بخشایش با اشاره به این که قیمت گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت، می‌گوید: با روند توزیع نهاده‌ها از سوی دولت، این قیمت ثابت خواهد ماند و افزایشی را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.