چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / هنر؛ راهی برای پرداختن به سلامت
هنر؛ راهی برای پرداختن به سلامت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عنوان کرد

هنر؛ راهی برای پرداختن به سلامت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: هنر؛ راهی برای پرداختن به سلامت است.

عکاسی

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز قزلباش – رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز ظهر امروز در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره عکس بین‌المللی سلامت روان، اظهار کرد: هنر و عکاسی یکی از راه‌های پرداختن به موضوع سلامت به خصوص سلامت روان است و برگزاری این جشنواره اقدامی در جهت افزایش سلامت روان جامعه است.

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان به لحاظ شرکت‌کننده به بالاترین حد نصاب در ایران رسید و حتی جزو جشنواره‌های شاخص قرار گرفت.

وی افزود: همانند بسیاری از موضوعات می‌توان در چارچوب تعاملات و همکاری‌های بین دولت‌ها بستری مناسب را ایجاد کرد. همچنین این تعاملات می‌تواند زمینه مناسبی را برای همکاری و اعتمادسازی برای سلامت مردم با بهره‌گیری از هنر، ایجاد کرد.

قزلباش تصریح کرد: در این دوره از جشنواره ۱۸ هزار و ۳۵۸ اثر در دو بخش سلامت روان و آزاد از ۷۷ کشور از قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و استرالیا حضور دارد و بیشترین آثار از کشورهای هند، میانمار، ترکیه، چین و ایران ارسال شده است.

در ادامه این مراسم، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز اظهار کرد: از سال ۸۹ اولین مرحله این جشنواره به صورت استانی برگزار شد. سلامت روان یکی از ابعاد سلامتی بنا به تعریف WHO است که Dally بسیار بالا را در بین بیماری‌ها دارد و در عین حال بخش مغفولی از سلامت در جامعه است که هنوز انگ و تبعیض در مورد اختلالات روان‌پزشکی و اطلاعات نادرست در جمعیت عمومی شایع است.

محمدرضا صائینی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره به منظور افزایش سطح سواد سلامت روانی اجتماعی جمعیت عمومی، افزایش شاخص‌های سلامت روان، افزایش سطح سواد سلامت روان در مخاطبان خاص و حساس کردن آن‌ها به موضوع سلامت روان و استفاده از فرصت‌ها، کاهش انگ و تبعیض در جامعه نسبت به اختلالات روان‌پزشکی و ارتقای سواد سلامت روان فرد و جامعه است.

وی افزود: این حرکت تلفیقی در بخش سلامت و هنر از سال ۸۹ در حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با همکاری دفتر سلامت روان، سلامت اجتماعی و اعتیاد آغاز شد و تا سال ۹۶ در چهار دوره تکرار شده است و آخرین و پنجمین دوره بین‌المللی با موفقیت چشم‌گیر و بی‌نظیری همراه بوده و ۱۸۳ هزار و ۲۵۷ اثر از ۳۱۲۰ هنرمند از ۷۸ کشور ارسال شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.