صفحه اصلی / سرخط خبرها / هشدار در خصوص وضعیت اکوسیستم و پوشش گیاهی پارک پردیسان
هشدار در خصوص وضعیت اکوسیستم و پوشش گیاهی پارک پردیسان

یک عضو شورای شهر تهران مطرح کرد

هشدار در خصوص وضعیت اکوسیستم و پوشش گیاهی پارک پردیسان

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت اکوسیستم و پوشش گیاهی پارک پردیسان و عدم مناسب‌سازی فضای پایتخت با ایام ماه مبارک رمضان تذکر داد.

حجت نظری در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لایحه دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس در حال بررسی است، گفت: این موضوع باید به جد از سوی شوراها پیگیری شود و از هیئت رئیسه شورا می‌خواهم از حق شهرها در این خصوص دفاع کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی با بیان اینکه روز معلم و روز کارگر را پشت سر گذاشتیم و از صمیم قلب آرزو می‌کنم که شرایط برای تمام معلمان و کارگران سرزمینم بهتر و عادلانه‌تر از قبل باشد و از این اقشار نه در پیام تبریک و مراسم‌های سالانه، بلکه در عمل و توجه به امور و مطالبات‌شان قدردانی کنیم گفت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همشهریان تهرانی و همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم شهرداری حداقل در روزهای نخست ماه کرامت، غفلت صورت گرفته در مورد تغییر فضاهای شهری در آغاز این ماه را جبران کند و نسبت به استفاده از طرح‌های بصری در فضاهای شهری و تأمین امکانات برای این ایام اقدام کند. تقریباً در تمام کشورهای اسلامی، از چند روز پیش از آغاز ماه رمضان شهرها رنگ و بوی جشن و نشاط به خود می‌گیرند و شهر پر می‌شود از المان‌های مربوط به ماه کرامت که متأسفانه تهران از این منظر، گویی هیچ تغییری نداشته است. لذا از سازمان زیباسازی می‌خواهم نسبت به تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی، با حساسیت جدی ورود کرده و چهره شهر را با المان‌های مرتبط آراسته کند.

نظری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، ما شاهد زیست شبانه در شهر هستیم و همین امر، شور و نشاط زیادی را وارد بسیاری از مناطق تهران می‌کند. ان‌شاءالله پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز با همراهی استاندار و نیروی انتظامی بتوانیم این طرح را در برخی از مناطق تهران ادامه دهیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت اکوسیستم و پوشش گیاهی پارک طبیعت پردیسان گفت: ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری از این پارک در ماه‌های آغازین فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم، در تفاهم نامه‌ای به شهرداری تهران واگذار شده است. اما گویا شهرداری اقدام چندانی در این پارک انجام نداده و آنچه هم انجام شده خود محل اشکال است.

وی تاکید کرد: وضعیت سرویس‌های بهداشتی و امکانات اولیه در این پارک مناسب نیست و متأسفانه گویا پیمانکار فضای سبز پارک نیز توجهی به پوشش گیاهی و ارزش گیاهان بومی این پارک ندارد. احتمالاً می‌دانید که بیش از ۳۵۰ نوع گونه گیاهی خودرو و بومی در پارک پردیسان شناسایی شده که متوجه شدم اخیراً برخی از عوامل فضای سبز، اقدام به تخریب بخش‌هایی از این پوشش گیاهی ارزشمند کرده‌اند.

نظری خاطرنشان کرد: پارک طبیعت پردیسان، یک منطقه بکر و دارای پوشش گیاهی منحصر به‌فرد، در محدوده مرکزی پایتخت است و لازم است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران حساسیت بیشتری در مورد حفاظت از گونه‌های گیاهی این پارک داشته باشد. همچنین لازم است نسبت به تعمیر و افزایش سرویس‌های بهداشتی این پارک، افزایش روشنایی در برخی از نقاط پارک، اصلاح و ترمیم کفپوش معبر اصلی پارک و فراهم کردن شرایط برای حضور خانواده‌ها در این پارک اقدام شود و به طور جدی، ازبین بردن پوشش طبیعی گیاهی پارک از دستور خارج شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.