صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس برای تهیه برنامه جامع کاهش سقط جنین در کشور

مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس برای تهیه برنامه جامع کاهش سقط جنین در کشور

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه بعدازظهر امروز (یک‌شنبه) مواد ۳۲ و ۳۳ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تصویب و ماده ۳۴ حذف شد.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات ماده ۳۲ طرح مذکور گفت: طبق این ماده وزارت بهداشت موظف است در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی اقدامات لازم را جهت ترویج و افزایش پوشش مراقبت ویژه از بارداری‌های پرخطر با رویکرد ارتقای نرخ باروری کل به مرحله اجرا درآورد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جزئیات ماده ۳۳ طرح فوق، گفت: بر اساس این ماده وزارت بهداشت موظف است با رویکرد افزایش جمعیت و تاکید بر اثرات مثبت بارداری و فواید فرزندآوری حداکثر تا دو سال پس از ابلاغ این قانون نسبت به تکمیل، تربیت و بازآموزی ارائه دهندگان آموزش‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده ۳۳ وزارت بهداشت موظف است با همکاری حوزه علمیه حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، برنامه جامع کاهش سقط جنین را تهیه کند و پس از تصویب در شورای عالی سلامت اجرا نماید.

وی افزود: طبق تبصره دو ماده مذکور وزارت بهداشت موظف است با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها ضمن فراهم کردن برخورداری همه گروه‌های هدف از مراقبت‌های استاندارد در باروری اعم از مراقبت‌های پیش از بارداری و ضمن بارداری به منظور کاهش میانگین فاصله ازدواج تا تولد فرزند اول و فرزندهای بعدی با حفظ سلامت مادر و کودک اقدامات لازم را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به حذف ماده ۳۴ طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: این ماده که ناظر به وظیفه وزارت بهداشت در خصوص تأمین حفظ و ارتقا سلامت نوزادان و مادران باردار و ارائه خدمات اورژانسی متناسب با نوزادان و مادران باردار بود حذف شد چرا که این کار در حال حاضر در حال انجام است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.