صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رایزنان اقتصادی ۴ کشور مهمان منطقه ویژه پارس شدند
رایزنان اقتصادی ۴ کشور مهمان منطقه ویژه پارس شدند

رایزنان اقتصادی ۴ کشور مهمان منطقه ویژه پارس شدند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در نشست با رایزنان اقتصادی چهار کشور بلژیک، ژاپن، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان گفت: همکاری با ایران به نفع اقتصاد دنیا و تجارت جهانی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیدپیروز موسوی در نشست با رایزنان اقتصادی چهار کشور در این منطقه، ضمن خوشامدگویی به رایزنان اقتصادی و تاکید بر نقش استان بوشهر در اقتصاد کشور گفت: این منطقه به‌دلیل حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و درآمد حاصل از آن به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود و ذخایر گاز این منطقه به تنهایی ۸ درصد از کل ذخایر گازی جهان است.
وی با اشاره به علاقه و همکاری بعضی از شرکت‌های مطرح نفتی جهان برای سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: ذخایر قابل توجه آن و مزیت اقتصادی طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی در این منطقه همواره مورد توجه بوده است .
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد: ایران همواره خواستار همکاری با همه کشورهاست و وزارت نفت نیز برای مشارکت فعال با کشورها در زمینه‌های مرتبط با توسعه صنعت نفت آمادگی کامل دارد.
موسوی با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های چشمگیر اقتصادی در این منطقه گفت: این منطقه از کشور به دلیل نزدیکی به خوراک و آبراه بین‌المللی خلیج فارس و همچنین زیرساخت‌هایی نظیر بندر و فرودگاه فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی است و در صورت ارائه درخواست‌های سرمایه‌گذاری، مشوق‌های اقتصادی ایجاد طرح‌ها در مناطق ویژه نیز به آنها تعلق خواهد گرفت.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس این منطقه را هاب انرژی خلیج فارس در آینده‌ای نه چندان دور دانست و تاکید کرد: وجود ۲۴ فاز پالایشگاهی، ۳۰ طرح پتروشیمی، دو منطقه تخصصی و ویژه در پارسیان و لامرد ظرفیت بسیار بزرگی پیش روی سرمایه‌گذاران است و بی‌شک همکاری در این زمینه می‌تواند تامین انرژی را تضمین کند.
کاظم محمدی، رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست با مهم دانستن جایگاه دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه گفت: استفاده از ابزارهای اقتصادی و سیاسی برای منافع کشور یک ضرورت است و هدف از تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه نیز استفاده از ابزار دیپلماسی برای همکاری با کشورها به‌منظور تامین منافع و تسهیل فرآیند توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران در خارج از کشور است.
وی با اشاره به تهیه فهرست اولویت‌های اقتصادی کشور در معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ایران دارای ظرفیت‌های بی‌شماری به‌ویژه در بخش انرژی است و ما نیز راهکارهای تسریع در همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها را تهیه و تدوین کردیم که لازم است همه بخش‌های مختلف کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
محمدی افزود: در ۲۰ سال آینده مصرف انرژی در جهان دو برابر رقم کنونی خواهد بود، بنابراین لازم است برای استفاده از ظرفیت‌های انرژی کشور برای تامین منافع کشور نهایت بهره‌برداری داشته باشیم

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.