صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید استولتنبرگ بر تعهدات دفاعی ترکیه و ناتو پیش از سفر به آنکارا
تاکید استولتنبرگ بر تعهدات دفاعی ترکیه و ناتو پیش از سفر به آنکارا

تاکید استولتنبرگ بر تعهدات دفاعی ترکیه و ناتو پیش از سفر به آنکارا

دبیرکل ناتو که قرار است ششم و هفتم ماه مه (دوشنبه و سه‌شنبه) به ترکیه سفر کند، اعلام کرد: تعهدات دفاعی ترکیه و ناتو همچنان پابرجا بوده و ادامه دارد.

استولتنبرگ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره سیستم دفاعی هوایی S400 روسیه و توافق روسیه و ترکیه گفت: این مسئله یک موضوع سخت و دشوار است. ما از مذاکرات آمریکا و ترکیه حمایت می‌کنیم. این مذاکرات درباره خرید سیستم‌های پاتریوت آمریکا است. از سوی دیگر ترکیه با فرانسه و ایتالیا نیز درباره خرید سیستم‌های دفاعی موشکی و هوایی گفت‌وگو می‌کند. ناتو از این مذاکرات نیز خرسند است. این مذاکرات باعث می‌شود که اعضا و متحدان ناتو با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی خرید تجهیزات نظامی یک تصمیم ملی است اما از آنجایی که گفتم برای ادامه و پیشروی عملیات و مأموریت‌های ناتو کشورهای عضو باید با همدیگر کار کنند.

ینس استولتنبرگ اعلام کرد: ناتو تمام تعهدات خود را در قبال ترکیه اجرا می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: ناتو تلاش می‌کند که به عنوان یک عنصر ایجادکننده ثبات پیش برود. ناتو در طول ۷۰ سال گذشته نیز بر همین اساس حرکت کرده است. اکنون نیز با توجه به اینکه وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا دچار بی‌ثباتی شده و روسیه خصمانه‌تر از گذشته رفتار می‌کند و گروه‌های تروریستی در گوشه و کنار حضور دارند، ناتو مسئولیت خود را به جا آورده و در مسیر ایجاد ثبات گام برمی‌دارد. اگرچه با تغییرات جهان، ناتو نیز دچار تغییر می‌شود اما برخی اصول ثابت است و یکی از این اصول تعهدات دائمی ماست.

دبیرکل ناتو در روزهای ششم و هفتم ماه مه  به ترکیه می‌رود. در این سفر وی درباره روابط ترکیه و آمریکا، توافق دفاعی هوایی S400، مشارکت در ناتو و آینده روابط دو طرف گفت‌وگو خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.